Dzwoniąc pod 19 115 będzie mogli poinformować o źle zaparkowanym samochodzie. Nie trzeba będzie też pamiętać numeru Zarządu Oczyszczania Miasta, żeby odśnieżono nam ulice.
Dzwoniący mają też uzyskać informacje na temat: komunikacji miejskiej, pomocy społecznej, kultury, nieruchomości, oświaty, czy służby zdrowia.
- To jest system, który jest bardzo podobny do systemu nowojorskiego czy do systemu, który funkcjonuje w Londynie, Berlinie - tłumaczy Marcin Wojdat, dyrektor Centrum Komunikacji Społecznej w ratuszu.
5 milionów złotych rocznie
Centrum, gdzie będzie obsługiwany numer interwencyjny jeszcze nie powstało. Wiadomo natomiast, gdzie będzie miało swoją siedzibę – w urzędzie dzielnicy Ursus.
Na początku, prace znajdzie tu kilkanaście osób. Docelowo urzędnicy planują zatrudnić około 80 telepracowników. Większość z nich stanowić będą ludzie, którzy są już zatrudnieni w ratuszu.
Numer interwencyjny ma ruszyć we wrześniu 2011 roku. Roczny koszt utrzymania centrum szacowany jest na 5 milionów złotych.
Mateusz Wróbelbf/par