186. swing już jeździ. Warszawa czeka na jazzy

186-ty Swing trafił do Warszawy
Źródło: Marcin Gula / tvnwarszawa.pl
Do Warszawy trafił ostatni z zamówionych 186 swingów. Tramwaje Warszawskie już planują kolejne zakupy. W lipcu 2014 w stolicy mają pojawić się dwukierunkowe składy typu Jazz Duo, a w 2015 roku kolejne niskopodłogowe tramwaje.

- Zmieniliśmy transport w Warszawie, jej krajobraz. Mam poczucie dumy i dobrze spełnionego obowiązku - powiedział Tomasz Zaboklicki, prezes zarządu Pesa Bydgoszcz, która dostarczyła tramwaje.

Jak poinformował, opinie od warszawiaków na temat składów są dla nich ważne, by w nowszych modelach nie powielać ewentualnych błędów. - Myślę, że warszawiacy są zadowoleni - podsumował.

4 lata dostaw

Niskopodłogowe swingi są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wyposażono je w klimatyzację, monitoring, elektroniczną informację pasażerską oraz automaty do sprzedaży biletów. Wagony mieszczą 201 pasażerów. Mają po 40 miejsc miejscach siedzących.

Ratusz chwali się, że zastosowano w nich specjalną strefę zgniotu, chroniącą motorniczego i pasażerów.

40 składów wyposażono dodatkowo w system liczenia pasażerów.

Umowa z firmą Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. na dostawę tramwajów typu 120Na Swing podpisana została w 2009 roku. Był to jeden z największych tego typu kontraktów w Europie. Pierwszy pojazd przyjechał do Warszawy w maju 2010 roku, a miesiąc później (12 czerwca) zabrał pierwszych pasażerów i rozpoczął kursowanie.

Koszt zakupu wyniósł blisko 1,5 mld złotych. Tramwaje Warszawskie na 179 tramwajów uzyskały dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Kolejne zakupy

Jak zapowiadają Tramwaje Warszawskie, w lipcu 2014 roku w stolicy pojawią się pierwsze dwukierunkowe tramwaje typu Jazz Duo.

Trwa też postępowanie przetargowe na dostawy 30 tramwajów niskopodłogowych (około 20-metrowych). Tramwajarze zakładają, że pojawią się one na początku 2015 roku.

su/mz

Czytaj także: