- Zmieniliśmy transport w Warszawie, jej krajobraz. Mam poczucie dumy i dobrze spełnionego obowiązku - powiedział Tomasz Zaboklicki, prezes zarządu Pesa Bydgoszcz, która dostarczyła tramwaje.
Jak poinformował, opinie od warszawiaków na temat składów są dla nich ważne, by w nowszych modelach nie powielać ewentualnych błędów. - Myślę, że warszawiacy są zadowoleni - podsumował.
4 lata dostaw
Niskopodłogowe swingi są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wyposażono je w klimatyzację, monitoring, elektroniczną informację pasażerską oraz automaty do sprzedaży biletów. Wagony mieszczą 201 pasażerów. Mają po 40 miejsc miejscach siedzących.
Ratusz chwali się, że zastosowano w nich specjalną strefę zgniotu, chroniącą motorniczego i pasażerów.
40 składów wyposażono dodatkowo w system liczenia pasażerów.
Umowa z firmą Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. na dostawę tramwajów typu 120Na Swing podpisana została w 2009 roku. Był to jeden z największych tego typu kontraktów w Europie. Pierwszy pojazd przyjechał do Warszawy w maju 2010 roku, a miesiąc później (12 czerwca) zabrał pierwszych pasażerów i rozpoczął kursowanie.
Koszt zakupu wyniósł blisko 1,5 mld złotych. Tramwaje Warszawskie na 179 tramwajów uzyskały dofinansowanie z Unii Europejskiej.
Kolejne zakupy
Jak zapowiadają Tramwaje Warszawskie, w lipcu 2014 roku w stolicy pojawią się pierwsze dwukierunkowe tramwaje typu Jazz Duo.
Trwa też postępowanie przetargowe na dostawy 30 tramwajów niskopodłogowych (około 20-metrowych). Tramwajarze zakładają, że pojawią się one na początku 2015 roku.
su/mz