Zgodnie z koncepcją odebraną pod koniec grudnia przez Zarząd Transportu Miejskiego, nowe miejsca parkingowe mają powstać między jezdniami ul. Kasprowicza, na odcinku między południową głowicą stacji metra, a skrzyżowaniem z ul. Przy Agorze.
- Projektant zaproponował 164 miejsca dla aut osobowych - w tym 6 dla osób niepełnosprawnych - i 24 miejsca dla rowerów – wylicza Wiktor Paul z ZTM-u.
Jak dodaje, parking ma być parterowy, bo tylko na taki pozwala miejscowy plan zagospodarowania. Układem będzie więc przypominać pobliski P+R Wawrzyszew.
Studium Wykonalności i co dalej?
Na początku 2016 roku ZTM ma zlecić opracowanie tzw. Studium Wykonalności. – Chcemy także ubiegać się o dofinansowanie unijne na realizację parkingu, które będzie przyznawane w formie konkursu. Konkurs ma się odbyć w III kwartale 2016 roku - wyjaśnia Paul.
Na tym jednak kończą się dobre informacje dla kierowców zostawiających swoje auta na Młocinach. Jak przyznaje ZTM, w Wieloletniej Prognozie Finansowanie Warszawy nie ma zabezpieczonych żadnych środków na tę budowę. Nie wiadomo także, kiedy mogłaby się rozpocząć.
164 miejsca to i tak ledwie kropla w morzu potrzeb. W listopadzie pisaliśmy o parkingowych chaosie przy Młocinach. Sypią się tam mandaty, a władze dzielnicy zastanawiają się nad ustawieniem parkomatów:
Problemy z parkowaniem na Bielanach
jk/r
Źródło zdjęcia głównego: Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl