Moto

Moto

Szykują się duże zmiany dla kierowców. "Bez wątpienia na lepsze"

To bez wątpienia zmiany na lepsze - tak rządowe plany dotyczące karty pojazdu, nalepki kontrolnej na szybę czy obowiązku posiadania przy sobie prawa jazdy ocenił w TVN24 Marcin Orzepiński, dziennikarz motoryzacyjny TVN Turbo. Jak dodał jednak, zapowiedzi jest tyle, że pojawia się pytanie, kiedy zostaną wprowadzone.

Dieselgate. Gigantyczna kara dla potentata

Należący do Volkswagena producent samochodów Audi został obłożony przez niemiecką prokuraturę karą grzywny w wysokości 800 milionów euro za naruszenia związane z emisją spalin w sześcio- i ośmiocylindrowych silnikach wysokoprężnych - podała we wtorek agencja Reutera.

Kierowcy odwracają się od diesli. Sprzedaż mocno spadła

Sprzedaż samochodów z silnikami Diesla w Europie gwałtowanie spadła w pierwszej połowie bieżącego roku - wynika z raportu Międzynarodowej Agencji Energetycznej (MAE). W pierwszych sześciu miesiącach 2018 roku dostarczono do klientów 3,12 miliona egzemplarzy.

Stare diesle nie wjadą. Jest nakaz sądu

Sąd administracyjny w Berlinie wydał we wtorek orzeczenie nakazujące władzom stolicy Niemiec wprowadzenie od połowy 2019 roku zakazów wjazdu starszych samochodów z silnikami Diesla na co najmniej 11 odcinków ulic o dużym natężeniu ruchu.

Rewolucja dla kierowców i kłopot w przypadku stłuczki? Od poniedziałku duże zmiany

Od 1 października, czyli od poniedziałku, zniesiony zostaje obowiązek posiadania przy sobie przez kierowców dowodu rejestracyjnego oraz polisy OC, które do tej pory znacznie ułatwiały spisywanie wspólnego oświadczenia o zdarzeniu drogowym po kolizji. Jak przekonuje Marcin Tarczyński z Polskiej Izby Ubezpieczeń, z praktycznych względów oba dokumenty warto sfotografować i nadal wozić ze sobą, ale już w telefonie.

Crash test wymknął się spod kontroli. Samochód zmiótł namiot techników

Plan był prosty. Czerwona toyota, rozpędzona do 50 kilometrów na godzinę, miała uderzyć czołowo w stojącego forda. Podczas próby testu zderzeniowego sytuacja wymknęła się jednak spod kontroli. Ford obrócił się w niekontrolowany sposób i zmiótł namiot techników. Na szczęście nikt nie został ranny. Ucierpiał tylko sprzęt znajdujący się pod namiotem. Crash test przeprowadzono w piątek na terenie Przemysłowego Instytutu Motoryzacji w Warszawie. Jego celem próby było pokazanie możliwości, jakie daje odczyt elektronicznych danych zapisywanych w sterownikach pojazdów. Materiał programu "Raport" w TVN Turbo.

Wynajem auta na dłużej. Umowy są pełne haczyków

Zamiast kupować na własność coraz więcej osób bierze auta na tak zwany wynajem długoterminowy. Plusem jest to, że płacąc miesięczny abonament, korzystamy z nowego samochodu bez angażowania własnych oszczędności. Minusem - cztery kółka nie należą do nas, tylko do firmy użyczającej nam pojazd. Trzeba pamiętać, że mogą one podsuwać nam do podpisu umowy pełne różnego rodzaju haczyków. Mogą to być na przykład dodatkowe opłaty za przewóz zwierząt, wyjazd za granicę, palenie papierosów czy przekroczenie limitu kilometrów. Materiał programu "Raport" w TVN Turbo.

Sumy gwarancyjne w górę. "To argument do wprowadzenia podwyżek za polisy OC"

Od przyszłego roku minimalne sumy gwarancyjne w ubezpieczeniach OC mają zostać podwyższone. Rząd przyjął już projekt przepisów przygotowany przez Ministerstwo Finansów. Resort przekonuje, że zmiany nie wpłyną na wysokość składek płaconych przez kierowców, ale zdaniem ekspertów podwyższenie sum może być jednym z argumentów dla ubezpieczycieli do wprowadzenia podwyżek za polisę.

Surowa kara za cofanie licznika. Eksperci o nowych przepisach

Za cofnięty licznik w naszym samochodzie prawdopodobnie będziemy mogli dochodzić odszkodowania - powiedział w programie "Bilans" w TVN24 BiS adwokat Andrzej Dmowski. Skomentował w ten sposób propozycje nowych przepisów, które surowo karzą osoby przekręcające liczniki. - To krok w dobrą stronę, ale nie rozwiąże kompleksowo problemu - uważa radca prawny Bartosz Lelito.

Akcjonariusze żądają miliardowych odszkodowań od Volkswagena

W niemieckim wyższym sądzie rejonowym w Braunschweig rozpoczęła się w poniedziałek rozprawa dotycząca Volkswagena. Proces jest związany z tzw. aferą spalinową. Inwestorzy instytucjonalni koncernu żądają odszkodowań w wysokości aż 9,2 mld euro. Twierdzą, że producent powinien wcześniej poinformować akcjonariuszy o skandalu związanym z manipulacjami przy badaniach emisji spalin.