Moto

Moto

Między 16 a 22 - z policyjnych statystyk wynika, że to w tych godzinach zdarza się najwięcej wypadków z udziałem pijanych kierowców. Najbezpieczniej jest natomiast w godzinach porannych, od 7 do 10. Dlatego policja, jeżeli chce kontrolować trzeźwość kierujących, nie powinna praktykować porannych kontroli, bo takie nie mają zwyczajnie sensu, uważa ekspert Łukasz Zboralski. Funkcjonariusze bronią się, że kierowców sprawdzają przez cały dzień. Więcej na ten temat w materiale z programu "Raport" TVN Turbo.

- Oczywiście normalnie na drogach w Japonii nie jest tak niebezpiecznie - mówił Kacper Jeneralski nawiązując do słynnych scen z filmu "Szybcy i wściekli: Tokio Drift". Jednak inaczej było 20, 30 lat temu, kiedy na ulicach Tokio w wypadkach ginęli ludzie. - Dzisiaj jest już bezpieczniej - ocenia prowadzący. Władze zaczęły od zakazu na auta o mocy ponad 280 koni. Takie ograniczenie funkcjonowało ponad 16 lat. W pewnym momencie wprowadzone też obowiązkowy montaż lusterek w połowie przedniej maski - po to, żeby kierowcy widzieli je przez szybę podczas pracy wycieraczek. Więcej o tym, jak wygląda ruch uliczny w centrum mega metropolii w programie "Raport" TVN Turbo.

9 cylindrów, 36 litrów pojemności i tysiąc koni mocy. To parametry silnika z samolotu Antonow, który był jedną z atrakcji podczas zlotu fanów klasyki przed Pałacem Mierzęcin w województwie Lubuskim. - Od jakiś 15, 20 lat zaczynają mówić, że to co stare, to jest cenne, i to nie tylko wśród samochodów - mówił jeden z organizatorów zjazdu. Uczestnicy mogli zobaczyć takie cudeńka techniki, jak ponad stuletni francuski wóz strażacki, który waży około 3 tony i pali 80 litrów na 100 kilometrów, czy drewniany samochód, który liczy sobie ponad 106 lat. Więcej w materiale z programu "Raport" TVN Turbo.

Do kupowania nowszych samochodów można zachęcić chociażby przez wprowadzenie podatku uzależnionego na przykład od parametrów ekologicznych pojazdu - mówi prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Jakub Faryś. Jeśli na drogach będzie więcej samochodów nowych, to będziemy mieli na pewno czystsze powietrze, będzie bezpieczniej na drogach i wreszcie będą większe wpływy do budżetu - dodaje.

Dłużej wybieramy smartfona niż fotelik samochodowy - tak wynika z badań specjalistów do spraw bezpieczeństwa najmłodszych w pojazdach. Statystyki pokazują, że aż 70 procent dzieci podróżuje w źle dobranych lub źle zamontowanych fotelikach. - Taki model przewożenia kończy życie dziecka, gdyby doszło do wypadku - mówi Paweł Kurpiewski, biomechanik zderzeń. Tymczasem w zeszłym roku o dwa punkty procentowe w porównaniu do wcześniejszych lat wzrosła liczba wypadków z udziałem najmłodszych. Materiał z programu "Raport" w TVN Turbo.

Żeby zarejestrować samochód w Japonii, trzeba udowodnić, że ma się go gdzie zaparkować. A w zatłoczonym mieście najłatwiej upchnąć KeyCara. To specjalna klasa mikrosamochodów, której reprezentantem jest Suzuki Hustler. - Auto wygląda jak przewrócona lodówka. Ma silnik o pojemności 660 centymetrów - mówi Kacper Jeneralski. KeyCar to dobry wybór także z punktu widzenia portfela. Przeciętny coroczny podatek za takie auto wynosi 90 euro. Tymczasem za normalny samochód trzeba zapłacić trzy razy więcej. Na takie oszczędności decyduje się duża grupa Japończyków, KeyCar ma bowiem udział w jednej trzeciej rynku samochodów osobowych w Kraju Kwitnącej Wiśni. Materiał z programu "Raport" w TVN Turbo.

Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk zapewnił, że w razie utrudnień przy wjeździe na autostrady z powodu wzmożonych wakacyjnych wyjazdów, będą stosowane ułatwienia dla kierowców. Nie oznacza to zaniechania poboru opłat, wręcz przeciwnie - kwota za przejazd odcinka z Torunia do Gdańska została zaokrąglona do pełnych 30 zł.

Ministerstwo Rozwoju spodziewa się, że dojdzie do uzgodnienia wspólnego stanowiska z resortem infrastruktury i budownictwa w sprawie uregulowania kwestii przewozu osób, a działalność Ubera w Polsce nie zostanie zakazana - poinformowała we wtorek wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz na antenie radia RDC.

Polski samochód elektryczny to jeden z projektów, jakie mają pozwolić naszej gospodarce wskoczyć do globalnej ekstraklasy. Państwowa spółka, która się nim zajmuje, pokazała wczoraj projekty, które zgłoszono w konkursie na karoserię auta. I wywołała falę szyderstw. - Czasami nastoletni widzowie, którzy są zafascynowani samochodami, przysyłają nam projekty, które wyglądają podobnie - komentuje Kacper Jeneralski, dziennikarz TVN Turbo.

66 projektów zakwalifikowało się do finału trwającego konkursu na karoserię polskiego samochodu elektrycznego. - Wysoki poziom merytoryczny projektów spowodował, że jury konkursu będzie miało z czego wybierać - ocenia Maciej Kość, szef ElectroMobility Poland, spółki zajmującej się stworzeniem polskiego auta na prąd.

Nieraz wyglądają, jakby właśnie wróciły z frontu wojennego. Są przygotowane do przetrwania nawet na najtrudniejszych trasach. Jak podkreślają właściciel, po to przecież zostały zaprojektowane. Kosze, bo o nich mowa to dodatkowa część w motocyklu, która ma swój autonomiczny napęd. Dzięki czemu, wytrzymałość całej maszyny rośnie. Jednak dzisiaj ostało się mało oryginalnych egzemplarzy i większość z motocykli to składaki. Materiał ze zlotu fanów uzbrojonych motocykli w wideo z programu "Raport" TVN Turbo.