Nowa akcja charytatywna zaczyna podbijać internet. Niektórzy wróżą jej powodzenie porównywalne z popularnym jeszcze niedawno Ice Bucket Challenge. Celem #WakeUpCall jest pomoc dzieciom w Syrii. Wzięli w niej już udział m.in. supermodelka Naomi Campbell, aktorzy Tom Hiddlestone i Stephen Fry czy królowa kuchni Nigella Lawson.
Zasada udziału w #WakeUpCall (z ang. pobudka) jest prosta. Wystarczy zaraz po przebudzeniu zrobić sobie zdjęcie lub nakręcić krótki film z zaspanym sobą w roli głównej, wrzucić to do sieci, a potem nominować do zabawy trzy kolejne osoby. Trzeba też wesprzeć konto brytyjskiego - bo w tym kraju zrodził się pomysł akcji - komitetu UNICEF kwotą 5 funtów (ok. 27 złotych).
To właśnie UNICEF, z ramienia ONZ zajmujący się pomocą najmłodszym, stoi za nowym internetowym wyzwaniem. Zebrane pieniądze mają zasilić fundusz pomocy dla dzieci w ogarniętej wojną domową w Syrii.
Budzą siebie i innych
Na apel UNICEF szybko odpowiedziały gwiazdy. Jako pierwsi swoje zdjęcia na Twitterze i Instagramie udostępnili m.in. modelka Naomi Campbell, aktorzy Tom Hiddlestone i Stephen Fry oraz autorka znanego kulinarnego show - Nigella Lawson. W kolejnej rundzie wśród nominowanych znaleźli się m.in. Emma Watson i John Cleese.
#WAKEUPCALL Text SYRIA to 70007 to give £5. http://t.co/Urt3n8y6WE. Nominate @Misskeeleyhawes @EmWatson @josierourke pic.twitter.com/30a8RykcW9— Tom Hiddleston (@twhiddleston) październik 6, 2014
#WAKEUPCALL Text SYRIA to 70007 (to give £5) or http://t.co/xGAxIU755i (I warn you - look away) pic.twitter.com/DoGvA65s1s— Stephen Fry (@stephenfry) październik 6, 2014
Text SYRIA to 70007 (& give £5) or http://t.co/JyA7dUL8PN #UNICEF @mariamcerlane @sturdyAlex @lenadunham pic.twitter.com/NovErR2ydx— Nigella Lawson (@Nigella_Lawson) październik 7, 2014
Znaleźli się też tacy, którzy dołączyli do akcji nieco oszukując, jak np. Hugh Grant, który co prawda wrzucił do sieci swoje zdjęcie, ale... ucharakteryzował się na staruszka.
#WAKEUPCALL I nominate @JohnCleese, @KP24, @JohnBishop. pic.twitter.com/pickqjLFhF— Hugh Grant (@HackedOffHugh) październik 7, 2014
Nazwa akcji - "Pobudka" - w zamyśle inicjatorów ma także pobudzać do pomocy innym i budowania świadomości o potrzebujących dzieciach.
Bez makijażu i mężczyzn
#WakeUpCall przypomina inną akcję, prowadzoną w tym roku w mediach społecznościowych pod hasłem "No Make Up Selfie" ("Zdjęcie bez makijażu").
Jej inicjatorem była brytyjska organizacja Cancer Research UK, zajmująca się badaniami nad chorobami nowotworowymi. Podobnie jak w przypadku #WakeUpCall, zadaniem uczestników było wrzucenie swojego zdjęcia bez upiększeń i makijażu. Specyfiką akcji było to, że z zabawy - i tym samym pomocy innym - wyeliminowano mężczyzn.
Poniżej więcej zdjęć osób, które wsparły UNICEF i dołączyły do akcji #WakeUpCall.
#WAKEUPCALL Text SYRIA to 70007 to give £5 in the UK or http://t.co/0DjKEuGYQX Post photo 1st thing & nominate 3 more pic.twitter.com/QQ6tb0qK6O— Jemima Khan (@Jemima_Khan) październik 5, 2014
Where @Jemima_Khan leads, I follow. Here's my hotel room #WAKEUPCALL. Pls Text SYRIA to 70007 (to give £5) @UNICEF_uk pic.twitter.com/eCjHATdeGo— Dan Snow (@thehistoryguy) październik 7, 2014
#WAKEUPCALL Text SYRIA to 70007 (& donate £5) to help the 6.5M children effected by conflict + nominate your friends! pic.twitter.com/qcT99ojPMj— Emma Miller (@emmamilleruk) październik 7, 2014
#WAKEUPCALL I nominate @gillian_orr @grimmers @samteatime Do it yourself and nominate 3 people. Text SYRIA to give £5 pic.twitter.com/E8uriOR8to— Jack Guinness (@Jackguinness) październik 6, 2014
Autor: ts//rzw//plw / Źródło: telegraph.co.uk
Źródło zdjęcia głównego: Twitter Instagram