- Teraz widać już co można kupić na pierwszym piętrze - uśmiechają się urzędnicy i pokazują jak zmienia się centrum Wrocławia. Z ulicy Świdnickiej powoli zaczynają znikać pstrokate reklamy, które denerwowały mieszkańców i przeciwko którym protestowali blogerzy.
- Dom Handlowy Podwale jest pierwszym budynkiem, który pozbył się szpecących reklam z witryn - mówią przedstawiciele urzędu miejskiego we Wrocławiu.Reklamowa rewolucjaI rzeczywiście. Zamiast uśmiechniętego banneru, reklamującego sklep z używaną odzieżą, ze skrzyżowania przy Operze widać okazałe okna na pierwszym piętrze. Również z parteru sprzedawcy ściągnęli już część pstrokatych plakatów.- To pierwszy krok w programie rewitalizacji ulicy Świdnickiej - zapowiadają urzędnicy.Pomóc mają projektanci– Rozmawiamy z kolejnymi właścicielami i najemcami lokali przy tej ulicy i namawiamy do takiej zmiany witryn, aby Świdnicka była reprezentacyjną ulicą miasta – mówi Katarzyna Chrobak-Eilmes z Biura Rozwoju Gospodarczego urzędu miejskiego Wrocławia. Do akcji angażują też projektantów, którzy chętnym sprzedawcom mogą doradzić co zrobić, żeby witryna wyglądała atrakcyjnie i nie szpeciła ulicy.Wielkie czyszczenie miasta z reklam pierwsi zaproponowali blogerzy. W lutym zrobili wielki porządek ze ścianami kamienic w całym centrum miasta. Niestety - tylko wirtualny. – Przez te szyldy i plakaty miasto traci na atrakcyjności - mówił wtedy w rozmowie z TVN24 Jacek Zarychta, który na początku roku wybrał się po stolicy Dolnego Śląska z aparatem. CZYTAJ WIĘCEJ O POMYSŁACH BLOGERÓW Miasto zapowiada kolejne zmiany Miasto wtedy obiecało, że przygotuje program, który pomoże oczyścić Wrocław ze szpecących reklam. Świdnicka ma być pierwszym z wielu miejsc, w których urzędnicy zapowiadają szyldową rewolucję.
Autor: bieru/iga / Źródło: TVN24 Wrocław, wroclaw.pl
Źródło zdjęcia głównego: wroclaw.pl