Jak poinformował ratusz, do przetargu zgłosiło się siedem firm.
"Sześć z nich złożyło oferty zbliżone do zaplanowanego budżetu na inwestycję, który wynosi nieco ponad 240 milionów złotych brutto. Teraz oferty zostaną zweryfikowane i sprawdzone. Potencjalni wykonawcy na koniec przystąpią do aukcji elektronicznej, co będzie mogło pozwolić na obniżenie zaproponowanych cen" – czytamy w komunikacie.
Prace w terenie ruszą po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą. Jak przypomniał ratusz, tramwaj na ulicy Kasprzaka pozwoli mieszkańcom Woli na szybki dojazd do stacji metra przy rondzie Daszyńskiego i do centrum.
Nowe przystanki i zieleń
Czego można spodziewać się po zmianach? Na liczącym 2,3 kilometra odcinku między Wolską a Skierniewicką tramwajarze zbudują nowe tory. Istniejące - o długości ok. 1,2 kilometra – na Wolskiej i Kasprzaka zostaną zmodernizowane. Pasażerowie skorzystają też z sześciu nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Trasa tramwajowa będzie biegła wzdłuż szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach.
"Tory na Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej, będą obsadzone zielenią. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Podróż tramwajem nie przekroczy 15 minut" – zapewniły władze miasta.
Dodały, że budowa nowej trasy tramwajowej zgodnie z planem ma się zakończyć w 2023 roku. Wykonawca, po podpisaniu umowy, będzie miał 20 miesięcy na realizację zadania. Nie będą do tego czasu wliczane 3-miesięczne okresy zimowe od połowy grudnia do połowy marca. Ale jeśli pogoda pozwoli, będzie mógł pracować także w tym okresie.
Blisko tysiąc pytań
O tym, że inwestycja powstanie - mimo cięć w budżecie spowodowanych przez pandemię koronawirusa - informowaliśmy już na tvnwarszawa.pl. Tramwaj na Kasprzaka był długo wyczekiwany. Pomysł powrotu składów na tę ulicę zapowiadano od dawna.
Otwarcie ofert przesuwano kilkukrotnie, ponieważ firmy zarzucały tramwajarzy szczegółowymi pytaniami.
- Wcześniejsze terminy otwarcia ofert to: 23 listopada 2020, 29 grudnia 2020, 28 stycznia 2021. Otrzymałem informację, że łączna liczba pytań do przetargu, jakie dostaliśmy to 953. Spływały jeszcze kilka dni temu. Mamy obowiązek na nie odpowiadać, zgodnie z prawem zamówień publicznych - informował nas pod koniec stycznia rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz.
Autorka/Autor: katke/ran
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa