Zamknięcie skrzyżowania to kolejny etap prac przy przebudowie ulicy Górczewskiej w rejonie stacji drugiej linii metra Młynów. Od sobotniego poranka jest w całości wyłączone z ruchu. Jak potwierdził nam Tomasz Demiańczuk, prace ruszyły "mimo trudnej sytuacji związanej z koronawirusem".
Przez kilka najbliższych dni kierowcy nie przejadą też Górczewską na odcinku od Działdowskiej do Płockiej. Ci jadący Płocką od strony Obozowej będą musieli skręcić w Żytnią i dalej pojechać Młynarską lub zawrócić przed placem budowy. Natomiast jadący Górczewską od strony centrum będą musieli skręcić w Młynarską i dalej pojechać Żytnią lub Wolską.
Również dla nich zostanie uruchomiona zawrotka przed Działdowską, która zastąpi tę zamkniętą, na wysokości Staszica. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała około tydzień, następnie prace przeniosą się na jedną z jezdni Górczewskiej, pomiędzy Płocką a Tyszkiewicza.
Zmiany tras
Autobusy linii 102 zostaną skierowane na objazd Wolską i Karolkową. Linia 103 w kierunku Metra Młociny pojedzie Wolską, Młynarską i Obozową, a w kierunku Dworca Zachodniego – Żytnią, Młynarską i Wolską. Autobusy linii 136 będą kursowały Płocką, Wolską, Skierniewicką i Kasprzaka, a linii 520 zawrócą na wysokości Działdowskiej i zatrzymają się na przystanku Płocka - Szpital.
Linie nocne N45 i N95 w kierunku Dworca Centralnego pojadą Obozową, Młynarską i Wolską. Uruchomiona zostanie również zastępcza linia autobusowa Z-2, kursująca na trasie: Młynów – Płocka – Żytnia – Młynarska – Wolska – zawrotka na skrzyżowaniu z Płocką – Wolska – Młynarska – Obozowa – Płocka – Młynów.
Jak przekonuje ratusz, po przebudowie Górczewska zmieni się w elegancką, wygodną i bezpieczną miejską ulicę. Wiosną piesi zyskają antysmogowe chodniki, spełniające standardy dostępności. Osoby z niepełnosprawnościami będą mogły również korzystać z ramp najazdowych przy miejscach parkingowych oraz pochylni prowadzących do przystanków komunikacji miejskiej.
Wygodniej i bezpieczniej będzie również dla rowerzystów, którzy po północnej stronie zyskają szeroką asfaltową drogę dla rowerów. Z Górczewskiej zniknie buspas, a w jego miejsce po obu stronach pojawią się postulowane przez mieszkańców zatoki parkingowe o nawierzchni z kostki granitowej, szersze chodniki oraz zieleń. Tym samym geometria Górczewskiej będzie dostosowana do przekroju ulicy Leszno, która jest jej naturalnym przedłużeniem.
Autorka/Autor: r/ran
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Urząd Miasta