- Obserwujemy ruch na nowym odcinku S2. Potrzeba czasu, by się ustabilizował. Jak widzimy trasa cieszy się dużym zainteresowaniem, szczególnie przejazd tunelem, co ma bardzo duży wpływ na poziom ruchu - podkreśliła rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.
Poinformowała przy tym, że od otwarcia ursynowskiego odcinka POW do wtorku, do godziny 13.40 najdłuższym w Polsce tunelem przejechało 66 941 pojazdów, z czego 31 203 w kierunku Poznania, a 35 738 w kierunku Terespola.
OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE NA TVN24 GO >>>
Jakie natężenie ruchu na innych trasach Warszawy?
Dla porównania przypomnijmy jak wygląda natężenie ruchu na innych trasach w Warszawie. Zarząd Dróg Miejskich prowadzi takie pomiary na ośmiu stołecznych przeprawach. W ostatnim badaniu nie uwzględniono wyłącznie nowego mostu Anny Jagiellonki w ciągu POW, który został oddany do użytku dokładnie rok temu wraz z ponad 15-kilometrowym odcinkiem tej samej trasy.
Wyniki ostatnich badań drogowcy publikowali we wrześniu 2021. Wynikało z nich, że niezmiennie od lat najchętniej wybieraną przez kierowców przeprawą w Warszawie był most Grota-Roweckiego. W 2021 roku dziennie przejeżdżało nim 194 365 (wiosna) i 205 354 pojazdów (lato). Drugą najczęściej wykorzystywaną do transportu przeprawą był most Łazienkowski. Dobowy ruch ukształtował się tu na poziomie 115 944 (wiosna) i 121 739 (lato) pojazdów.
Na kolejnych miejscach znalazły się: most Siekierkowski (95 724 pojazdy wiosną i 80 897 latem), most Skłodowskiej-Curie (odpowiednio 61 899 i 69 519 pojazdów) most Poniatowskiego (50 677 i 56 931 w 2021 r.), most Gdański (38 188 i 43 867 w 2021 r.), most Śląsko-Dąbrowski (26 921 i 24 770 w 2021 r.) i most Świętokrzyski (21 786 i 22 118 w 2021 r.).
Najdłuższy tunel w Polsce
Po otwarciu ursynowskiego odcinka POW kierowcy mają do dyspozycji dwunawowy tunel o długości 2335 metrów, który jest najdłuższy w Polsce. W każdej nawie jezdnia ma około 14,5 metra szerokości, na której są po trzy pasy ruchu i pas awaryjny.
Na ursynowskim odcinku POW obowiązuje ograniczenie tonażowe dla pojazdów ciężarowych powyżej 16 ton w godzinach szczytu komunikacyjnego, czyli od godz. 7 do 10 i od godz. 16 do 20. Znaki informujące o całodobowym zakazie przejazdu tranzytowego przez Warszawę umieszczone są na łącznicach zjazdowych z S2 i nie dotyczą ciągu głównego S2 (wraz z tunelem), a dotyczą dróg zarządzanych przez miasto stołeczne Warszawę.
W tunelu POW prowadzony jest odcinkowy pomiar prędkości. - Kontrole prowadzone są z wykorzystaniem 12 kamer, wykonujących pomiary na trzech pasach ruchu w obu kierunkach - przekazała rzeczniczka Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego Monika Niżniak. - System odcinkowego pomiaru prędkości wylicza średnią prędkość pojazdu na kontrolowanym odcinku na podstawie czasu przejazdu pomiędzy początkiem i końcem monitorowanego odcinka. W tunelu obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 kilometrów na godzinę. Po weryfikacji zarejestrowanego naruszenia wszczęte zostaną czynności w sprawie o wykroczenie. Do właściciela pojazdu, którym naruszono przepisy, przesłany zostanie komplet oświadczeń - dodała.
Autorka/Autor: mp/gp
Źródło: PAP, tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl