Na tę zmianę czekają kierowcy, którzy podróżują trasą S17 z Warszawy w kierunku Lublina. Drogowcy zapowiadają - tymczasowe - stworzenie dwóch pasów na łącznicy z S2 w kierunku wschodniej Polski i ogłaszają przetarg na docelową przebudowę.
Jak już informowaliśmy na tvnwarszawa.pl, pod koniec października drogowcy wprowadzili dwa pasy ruchu na łącznicy węzła prowadzącej z S17 od strony Lublina na S2 POW do Warszawy. Zwiększenie przepustowości planowane jest także w przeciwnym kierunku. Jednak, jak zastrzega GDDKiA, jest to związane z oddaniem do ruchu odcinka S17 Lubelska - Warszawa Wschód (Zakręt), którego budowa jest już na finiszu.
GDDKiA udostępni wtedy kierowcom dwa pasy ruchu na łącznicy z S2 od strony Warszawy z S17 w kierunku Lublina, co będzie jednak związane z czasowym zamknięciem łącznicy z A2 od strony Terespola na S17 w kierunku Lublina. Jadących w tym kierunku czekać będzie objazd przez węzeł Warszawa Wschód (Zakręt). Takie rozwiązanie umożliwi bezpieczne poprowadzenie dwóch pasów na łącznicy z S2 w kierunku Lublina.
Ta zmiana jest szczególnie wyczekiwana przez kierowców regularnie podróżujących ze stolicy w kierunku południowo-wschodniej części województwa oraz Lublina. Największe korki tworzą się w tym miejscu w trakcie weekendowych i świątecznych wyjazdów, o czym już informowaliśmy na tvnwarszawa.pl.
GDDKiA zaznacza, że zmiany będą wprowadzane w ramach czasowej organizacji ruchu. W sprawie docelowej ogłaszają natomiast przetarg. Do 12 grudnia można składać oferty na opracowanie jej projektu i przebudowę łącznicy. Zadaniem przyszłego wykonawcy będzie opracowanie analiz i prognoz ruchu, a także budowa przewiązki, która umożliwi przywrócenie ruchu na łącznicy relacji A2 Terespol - S17 Lublin. Powstanie ona pomiędzy jezdnią zbiorczo rozprowadzającą a jezdnią główną S17 w kierunku Lublina, na wysokości łącznicy zjazdowej z S2 na S17.
Niedługo otwarcie kolejnego odcinka S17
Na 2,5-kilometrowym odcinku trasy S17 pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) i Lubelska są prowadzone prace wykończeniowe. Trwają odbiory poszczególnych elementów inwestycji. Drogowcy czekają na laboratoryjne wyniki badań w zakresie m.in. równości i współczynnika tarcia ułożonej nawierzchni. Po ich uzyskaniu będzie możliwe etapowe dopuszczenie do ruchu ciągu głównego odcinka trasy. "Na początek kierowcy będą korzystać z trasy głównej S17 oraz ronda na DK92. Udostępnienie do ruchu trasy głównej nie oznacza zakończenia wszystkich robót. Będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 80 km/h. Wykonawca będzie jeszcze prowadził pozostałe do realizacji prace" - wskazuje GDDKiA.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.pl