Jeszcze na początku roku deklarowali, że buspas na Puławskiej powstanie do 2016 roku. Później mówili, że konieczna jest analiza zasadności dobudowania czwartego pasa, by służył autobusom.
A teraz rada miasta zdecydowała o przesunięciu pieniędzy z jego planowanej budowy na przedłużenia ul. Woronicza od Etiudy Rewolucyjnej do Żwirki i Wigury.
"Szereg decyzji administracyjnych"
Dlaczego? "Budowa buspasa na ul. Puławskiej, planowanego jako dodatkowy 4 pas ruchu, wiązałaby się z koniecznością pozyskania szeregu decyzji administracyjnych, w tym decyzji środowiskowej (a ze względu na możliwe przekroczenie normy hałasu prawdopodobnie konieczna byłaby budowa ekranów akustycznych wzdłuż całej ulicy), co znacznie wydłużyłoby czas przygotowania inwestycji do ok. 2019 roku" – informuje ratusz na facebooku.
Urzędnicy podkreślają jednak, że wtedy na ukończeniu powinna być tzw. Puławska-bis od Tarczyna do Południowej Obwodnicy Warszawy.
"Nowa droga ekspresowa przejmie sporą część ruchu z ul. Puławskiej i dlatego jej równoczesne poszerzanie jest nieuzasadnione" – przekonują urzędnicy.
I tym razem deklarują, że wówczas wyznaczą buspas na istniejącej już jezdni Puławskiej. A jeszcze w latach 2016-2017 zaplanowano modernizację sygnalizacji i wprowadzenie "zielonej fali", Wtedy też skrzyżowania zostaną dostosowane do planowanego pasa dla autobusów.
"Wytyczyć już teraz"
- Od początku opowiadaliśmy się za tym, żeby buspas był wytyczony w istniejącym pasie ulicy Puławskiej w jak najszybszym terminie. To, że powstaje Puławska-bis nie jest przeszkodą, by wyznaczyć go już teraz. Jak pokazały doświadczenia z Modlińskiej, zachęcenie do przesiadki do autobusów może też skutkować bardziej efektywnym wykorzystaniem samochodów i całego przekroju ulicy - podkreśla Maciej Sulmicki z Zielonego Mazowsza.I zaznacza: - Miasto deklaruje, że będzie wdrażać politykę mobilności, która ma opierać się na zachęcaniu do korzystania z efektywnych środków transportu - nie tylko poprzez nowe inwestycje.
Problem z przepustowością
Do postulatu, by wyznaczyć bupas na Puławskiej już teraz, urzędnicy odnieśli się również na facebooku.
"Wyznaczenie w tej chwili (czyli bez Puławskiej-bis) buspasa kosztem jednego z obecnych pasów zmniejszyłoby jednak znacznie przepustowość tej ulicy. W szczycie porannym w kierunku centrum porusza się blisko 3 tys. samochodów na godzinę, a w stronę Piaseczna 2 tys. W szczycie popołudniowym te liczby wyglądają odpowiednio: ok. 2 tys. i ok. 3 tys." - pisze na popularnym portalu społecznościowym ratusz.
CZYTAJ TEŻ: MIESZKAŃCY WYWALCZYLI PRZEDŁUŻENIE WORONICZA
Przedłużą ulicę Woronicza
ran/sk
Źródło zdjęcia głównego: tvnwarszawa.pl