Dodatkowo na Odolanach powstają kolejne osiedla, więc Jana Kazimierza musi nabrać bardziej reprezentacyjnego charakteru.
Zieleń i rowery
Pełna śladów po oponach ciężkich aut ulica w ubiegłym roku przeszła doraźny remont. Docelowo ma jednak przejść głębsze zmiany, bo wiele do życzenia nie pozostawia sama jezdnia, ale także chodniki.
Drogowcy obiecują, że w przyszłym roku ruszą prace. Jezdnia będzie miała nadal po jednym pasie w każdym kierunku. Na całej długości powstanie ścieżka rowerowa, a miejsca postojowe znajdą się w zatoczkach parkingowych. Na przejściach przez jezdnię powstaną szerokie na 2,5 metra azyle.
"Przystanki autobusowe w jezdni ulicy (bez zatok) zostaną rozmieszczone za skrzyżowaniami z ulicami Sowińskiego, Goleszowską, Gizów, Ordona. Jezdnie i chodniki zostaną oświetlone nowymi latarniami wraz z doświetleniem przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych. W pasach zieleni pojawi się atrakcyjna zieleń miejska: drzewa i krzewy" – zapewnia ZDM na swojej stronie internetowej.
Spotkania z mieszkańcami
Koncepcję przygotowały Urban Media i REM Projekt. Teraz trwają prace nad dokumentacją projektową, a o przygotowanej wizji będą mogli się wypowiedzieć mieszkańcy.
W sobotę 30 marca w godzinach 10 -13 w sali konferencyjnej Instytutu Podstaw Informatyki Polskiej Akademii Nauk przy Jana Kazimierza 5 będzie można porozmawiać o projekcie. W spotkaniu wezmą udział pracownicy Zarządu Dróg Miejskich oraz jednostek i biur opiniujących i zatwierdzających koncepcję.
"Dodatkowo 8 kwietnia (poniedziałek) projektanci będą pełnić dyżur w Kawiarni "Spotkanie" przy ul. Jana Kazimierza 33 a lokal U7 w godz. 15.00 – 19.00. Wówczas również będzie można zadać pytania i złożyć uwagi do projektu" – zapewniają drogowcy.
Dodatkowo uwagi można przesyłać na adres konsultacje@zdm.waw.pl do 14 kwietnia 2019 r.
Zobacz też materiał o absurdalnym efekcie remontu na Jana Kazimierza:
Remont drogi na Jana Kazimierza
Remont drogi na Jana Kazimierza
ran
Źródło zdjęcia głównego: ZDM