Przygotuj się na:

ZMIANY NA GÓRCZEWSKIEJ

Od piątku, 15 października, budowniczowie metra rozpoczną odtwarzanie nawierzchni Górczewskiej przy skrzyżowaniu z Powstańców Śląskich. A to oznacza zmiany w ruchu.

Ulice

Czerniakowska bis: z buspasami i ścieżkami, ale bez ekranów

Ulice

Tędy ma przebiegać Czerniakowska bis
Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.plTędy ma przebiegać Czerniakowska bis

Ma mieć po dwa pasy w obu kierunkach, oddzielne drogi dla rowerów, ale nie będzie otoczona ekranami dźwiękochłonnymi. Gotowy już projekt Czerniakowskiej bis drogowcy zaprezentują mieszkańcom podczas spotkania w przyszłym tygodniu.

Ma mieć po dwa pasy w obu kierunkach, oddzielne drogi dla rowerów, ale nie będzie otoczona ekranami dźwiękochłonnymi. Gotowy już projekt Czerniakowskiej bis drogowcy zaprezentują mieszkańcom podczas spotkania w przyszłym tygodniu. Jak już pisaliśmy, planowana ulica Czerniakowska bis będzie przebiegać łukiem od ul. Gagarina do Wolickiej, będzie też łączyła się z Trasą Siekierkowską poprzez istniejący już węzeł. Łącznie to blisko dwa kilometry trasy. Projekt jest już gotowy. Co zakłada?

Rezerwa tramwajowa, a na razie buspas

- Podstawowy przekrój ulicy to 2x2 pasy ruchu z poszerzeniami na skrzyżowaniach. W rejonie skrzyżowania z ul. Czerniakowską jezdnia w kierunku Siekierek będzie miała dwa pasy ruchu, natomiast w stronę centrum przed skrzyżowaniem będzie się rozszerzała do czterech pasów, co zwiększy przepustowość odcinka i poprawi płynności ruchu – wyjaśnia Agata Choińska-Ostrowska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Jak zaznacza, będzie to droga, która ma służyć głównie mieszkańcom tego rejonu Mokotowa. Ma tam obowiązywać ograniczenie do 50 km/h. Przewidziano również rezerwę tramwajową pod trasę na Siekierki. - Będzie przebiegała od ul. Czerniakowskiej do ul. Projektowanej Wschodniej (ul. Batalionu AK Bałtyk). Zgodnie z założeniami, na odcinku od ul. Zwierzynieckiej do ul. Projektowanej Wschodniej rezerwa będzie na razie wykorzystana pod wyznaczenie dwóch buspasów – zaznacza rzeczniczka.

Bez kranów akustycznych

Projekt przewiduje budowę obustronnych, dwukierunkowych dróg rowerowych zlokalizowanych poza jezdnią. Zrezygnowano m.in. z ciągów pieszo-rowerowych. Drogowcy zapewniają również, że nie będzie ekranów akustycznych.

Tak ma przebiegać Czerniakowska bisZMID

Koniec bazarku przy Nehru

Zlikwidowany zostanie za to bazarek, który znajduje się obecnie u zbiegu ulic Nehru i Czerniakowskiej. - Budowa nowej drogi oznacza likwidację bazarku w dotychczasowej lokalizacji. Nie przewiduje go tam także obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego – zaznacza Choińska-Ostrowska i dodaje, że władze Mokotowa prowadzą rozmowy z kupcami w sprawie nowej lokalizacji bazarku. Okazuje się również, że drogowcy będą musieli przejąć 51 działek lub ich fragmentów i wypłacić odszkodowania.

- Ich stan prawny, od którego zależy możliwość i wysokość wypłacanych odszkodowań będzie jeszcze analizowany. Decyzje ustalające wysokość odszkodowań wydawane są po uzyskaniu zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, a to jeszcze przed nami – tłumaczy Choińska-Ostrowska.

"Konsultacje już były"

Kiedy rozpoczną się prace? Tego jeszcze nie wiadomo. ZMID wyjaśnia, że termin rozpoczęcia prac jest uzależniony od wydania niezbędnych decyzji administracyjnych.

- Trwa postępowania o wydanie decyzji środowiskowej. W Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2015-2017 zarezerwowanych na ten cel jest ok. 120 mln zł. Przewidujemy, że ulica będzie gotowa przed końcem 2017 r - tłumaczy rzeczniczka. A na razie mieszkańcom zostanie zaprezentowany projekt. Spotkanie z drogowcami odbędzie się 16 czerwca.

- Na spotkaniu zaprezentujemy projekt, ale to nie będą konsultacje społeczne, te odbyły się w 2008 roku. Oczywiście wsłuchamy się we wszystkie głosy i pytania, ale nie przewidujemy większych zmian tego projektu. Chcemy, żeby jak najszybciej zaczął się etap realizacji. A kolejne zmiany mogą powodować opóźnienie naszych planów - zaznacza Choińska-Ostrowska.

I przypomina, że w aktualnym projekcie uwzględniono już wcześniej uwagi. Na prośbę mieszkańców zrezygnowano m.in. z budowy kładki na wysokości ul. Zwierzynieckiej – w zamian powstanie przejście z sygnalizacją świetlną. – Zrezygnowaliśmy również z przeprowadzenia na pewnym odcinku Czerniakowskiej bis ciągu pieszo-rowerowego. Na całej długości będzie oddzielnie droga dla jednośladów i oddzielnie chodnik - podsumowuje. Spotkanie z mieszkańcami odbędzie się we wtorek w Szkole Podstawowej nr 190 przy ul. Zwierzynieckiej 10 o godz. 18.

Węzeł przy Trasie Sierkierkowskiej
Węzeł przy Trasie SierkierkowskiejMateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl

ran/b

Pozostałe wiadomości