- Chcę rozwiązać problem od strony zarządzania i odpowiedzialności. Największy potencjał jest w Referacie Obsługi Targowisk, którym do tej pory kierował pan Rafał Jerzak, ponieważ są tam osoby pracujące w sobotę i niedzielę. Chodzi o to, aby szybko reagować i usuwać to, co jest pilne do naprawy, uprzątnięcia lub zabezpieczenia – również po godzinach pracy urzędu. Rafał Jerzak będzie dysponował upoważnieniem do wydawania poleceń w tym zakresie pracownikom urzędu, spółkom miejskim i innym jednostkom, np. ZGM (Zakład Gospodarki Mieszkaniowej - red.) - powiedział podczas konferencji prasowej na ten temat burmistrz Płońska Andrzej Pietrasik.
Burmistrz zaznaczył: - Pojawia się nowe stanowisko, ale nie pojawiają się nowe etaty. Wykorzystujemy potencjał, który już jest i usprawniamy zarządzanie. Zadaniem nowej komórki będzie szybkie reagowanie, ocena i odpowiedź, w jakim czasie możliwe będzie rozwiązanie danego problemu. Mam nadzieję, że to rozwiązanie usprawni najsłabsze punkty w zarządzaniu miastem - poza godzinami pracy i w dni wolne.
Zabiegali o to mieszkańcy
O szczegóły zapytaliśmy rzecznika urzędu w Płońsku. - Wtedy, kiedy nie działa urząd miejski, po godzinie 16, ale także w dni wolne od pracy, potrzebujemy takiego wydziału i takich osób, które będą koordynowały ewentualne pilne interwencje związane z porządkiem, bezpieczeństwem i czystością. Na przykład straż miejska w Płońsku nie pełni służby całodobowej. Z tego powodu taki wydział w urzędzie został utworzony - wyjaśnił Filip Przedpełski.
Zaznaczył, że to wydział dyżurny, który ma swojego dyrektora i jest nim wspomniany wcześniej Rafał Jerzak. - Otrzymał od burmistrza upoważnienia do nadzorowania i wydawania poleceń pracownikom i służbom gminy i miasta Płońsk w takim trybie pilnym, jeśli taka konieczność zajdzie - dodał rzecznik.
Skąd taka potrzeba? - Często dostajemy informacje od mieszkańców. Jesteśmy 22-tysięcznym miastem, znamy się i jesteśmy zwartą społecznością. I takie sygnały dostawał pan burmistrz po godzinach pracy urzędu. Chodzi o to, żeby usprawnić zarówno komunikację z mieszkańcami, jak i komunikację pomiędzy wydziałami i służbami - zaznaczył Przedpełski.
Jak podkreślił, nie oznacza to, że wydziały, które są odpowiedzialne za swoje zadania, jak np. Wydział Usług Komunalnych, który odpowiada za naprawę dróg czy zieleń, nie będzie działał. - Zadania będą koordynowane - podkreślił.
Jakie problemy można zgłaszać?
Do Wydziału Utrzymania Miasta można zgłaszać pilne problemy związane z czystością, oświetleniem lub awariami na terenie miasta: 23 661 75 82, 23 663 13 60.
Autorka/Autor: katke/b
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Urząd Miejski Płońsk