Gotowy jest już strop stacji i poziom -1. Teraz najwięcej do zrobienia jest na najniższym poziomie stacji. Robotnicy musieli zdemontować elementy tunelu, które pozostały po przejściu TBM-ów.
Na piętro -2 zjechał ciężki sprzęt. Koparka przesypuje ziemie na miejsce, z którego możliwe jest wydobycie jej na powierzchnię.
O pracach informowaliśmy też w sobotę.
W tym momencie tarcze TBM nie pracują. Anna zatrzymała się pod placem Defilad, drążąc tam tunel łącznika między I i II linii metra. Maria stoi ok. 100 metrów przed stacją Świętokrzyska. Trwają tam prace zabezpieczające. Dalsze drążenie oba TBM-y rozpocząć mają jeszcze w lutym.
Tymczasem po przy Dworcu Wileńskim do startu jest przygotowywana trzecia tarcza TBM - Wisła I. Jeszcze w lutym ma zacząć drążenie tunelu metra w stronę Powiśla. Miesiąc po jej starcie w podobną trasę wyruszyć ma czwarty TBM - Wisła II.
Metro opóźnione
Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji i połączy lewo i prawobrzeżną Warszawę. Oficjalnie, zgodnie z obowiązującym kontraktem wykonawca - AGP Metro, na wybudowanie nowych stacji ma czas do końca października. Jeszcze jesienią ub. roku prezes warszawskiego metra informował, że pomimo opóźnień wynikających z awarii na budowie, pasażerowie pojadą centralnym odcinkiem II linii w 2014 r. Już wtedy przyznał też, że spółka dyskutuje z wykonawcą, jak awarie wpłyną na prowadzone prace i na cały kontrakt.
fot. PAP /Tomasz Gzell
wp/roody