W sobotę przed 9.00 na miejsce pojechał nasz reporter. - Utrudnienia są dobrze oznakowane. O zamkniętym skrzyżowaniu informują między innymi znak przy ul. Ćmielowskiej - relacjonuje Dawid Krysztofiński, reporter tvnwarszawa.pl
Jak dodaje, zmiana w organizacji ruchu nie powoduje na razie dużych utrudnień. Nie tworzą się żadne korki.
Zmiany w organizacji ruchu są związane z budową trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Światowida. W tym czasie robotnicy będą pracowali przy podziemnych instalacjach, zbudują torowisko, a także wyremontują skrzyżowanie.
Zamknięto skrzyżowanie
Objazdy i informatorzy
Jak poinformował ratusz, z utrudnieniami kierowcy będą musieli liczyć się do początku lipca. Na ten czas wprowadzony został objazd ulicami: Świderską – Ćmielowską – Myśliborską.
Autobusy zostały skierowane na objazdy:
Linie 101, 186 – od skrzyżowania ulic Światowida/Stefanika: Stefanika – Strumykowa – Myśliborska – Ćmielowska – Światowida i dalej trasami podstawowymi;
Linia 126 – od skrzyżowania ulic Światowida/Stefanika: Stefanika – Strumykowa – Myśliborska – Mehoffera i dalej trasą podstawową;
Linia 133 – od skrzyżowania ulic Mehoffera/Myśliborska: Myśliborska – Ćmielowska – Światowida i dalej trasą podstawową (powrót: TARCHOMIN – Świętosławskiego – Świderska – Ćmielowska – Myśliborska – Mehoffera – i dalej trasą podstawową;
Linia 509 – od skrzyżowania ulic Światowida/Stefanika: Stefanika – Odkryta – Nowodworska – Mehoffera – Świderska – Ćmielowska – Światowida i dalej trasą podstawową;
Linia 516 – od skrzyżowania ulic Mehoffera/Świderska: Świderska – Ćmielowska – Milenijna i dalej trasą podstawową;
Linia 518 – od skrzyżowania ulic Światowida/Stefanika: Stefanika – Odkryta – Nowodworska – Mehoffera – Świderska – Porajów i dalej trasą podstawową;
Linia E-6 – od skrzyżowania ulic Światowida/Ćmielowska: Ćmielowska – Myśliborska – Strumykowa – Stefanika – Światowida i dalej trasą podstawową;
Linia E-8 – od skrzyżowania ulic Światowida/Stefanika: Stefanika – Strumykowa – Myśliborska – Trasa Mostu Skłodowskiej-Curie i dalej trasą podstawową;
Linia N13 – w kierunku pętli DW. CENTRALNY – od skrzyżowania ulic Stefanika/Światowida: Stefanika – Strumykowa – Myśliborska – Ćmielowska – Światowida i dalej trasą podstawową; w kierunku pętli NOWODWORY – od skrzyżowania ulic Ćmielowska/Światowida: Ćmielowska – Myśliborska – Strumykowa – Stefanika – Światowida – NOWODWORY;
Linie N01, N03 – od skrzyżowania ulic Światowida/Stefanika: Stefanika – Strumykowa – Myśliborska i dalej - linia N01 do Trasy Mostu Skłodowskiej-Curie, linia N03 do ulicy Światowida i następnie do tras podstawowych;
Linia N63 – od skrzyżowania ulic Światowida/Stefanika: Stefanika – Strumykowa – Myśliborska – Ćmielowska i dalej trasą podstawową.
Wprowadzone zostaną także zmiany przystankowe.
Jak zapewnił Zarząd Transportu Miejskiego, od 7 czerwca do 10 czerwca (sobota - wtorek) przy skrzyżowaniu ulic Światowida i Mehoffera oraz Światowida i Stefanika swoje dyżury pełnić będą informatorzy ZTM.
W sobotę, o organizacji komunikacji miejskiej, będą informowali w godzinach 7.00-18.00, w niedzielę 8.00-18.00, a w poniedziałek i wtorek od godziny 6.00 do godziny 18.00.
Tramwaj na Tarchomin
Linia tramwajowa od trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie do pętli przy ulicy Mehoffera ( około 4,5 km) to długo oczekiwana inwestycja. Do tej pory udało się otworzyć tylko krótki odcinek torów, które kończą się zaraz za zjazdem z mostu Skłodowskiej-Curie.
Będzie miała trzy przystanki: Myśliborska, Tarchomin, Mehoffera. Koszt tego odcinka wyniesie ponad 64 mln zł. Tramwaje pojadą nią pod koniec roku.
Zarząd Transportu Miejskiego planuje dalszy odcinek tej trasy, do pętli Winnica. Będą to kolejne cztery przystanki, trasa tramwajowa zakończy się wtedy w niewielkiej odległości od ul. Modlińskiej. Do Młocin będzie można stamtąd dojechać w 21 minut.
- Obecnie nie jesteśmy w stanie określić terminu rozpoczęcia budowy odcinka do Winnicy- mówi Magdalena Potocka, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego. Jak tłumaczy, w przypadku tego odcinka nie są jeszcze określone zasady finansowania. - Mamy zabezpieczone środki finansowe na prace projektowe i odszkodowania. Sprawa finansowania budowy zostanie najprawdopodobniej uregulowana po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej i opracowaniu dokumentacji, która określi dokładny koszt tej inwestycji- dodaje.
Światowida będzie węższa
Inwestycja obejmuje także poszerzenie ulicy Światowida. Początkowo ulica miała mieć po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Miasto podjęło jednak decyzję o wybudowanie ulicy nieco węższej- będzie miała po dwa pasy ruchu. Zmiany zostały wprowadzone między innymi w związku z protestami części mieszkańców dzielnicy.
Jak informuje ZTM, w trakcie najbliższych wakacji zlecone zostanie opracowanie projektu. Budowa ulicy mogłaby się rozpocząć w przyszłym roku a zakończyć w połowie 2016 r.
Zamkną skrzyżowanie na Białołęce
su/ran