Zamkną stacje metra, będą montować guzki

fot. Metro Warszawskie
fot. Metro Warszawskie
Źródło: | Eurosport
Niewidomi długo czekali na ich montaż. Prace można wreszcie zaczynać, ale bez utrudnień dla pasażerów metra się nie obędzie. Instalacja specjalnych guzków rozpocznie się już pod koniec czerwca. A to oznacza, że poszczególne stacje I linii będą zamykane mniej więcej co tydzień. Część nawet na dwa dni.

Prace zaczną się już 28 czerwca na stacji Świętokrzyska. Tam guzki będą montowane nocą, a to oznacza, że przez dwa kolejne dni w godz. 23 - 4.00 metro nie będzie się zatrzymywało na tym przystanku.

Później prace przeniosą się na kolejne stacje.

Problemy na południu

Dziewięć z nich będzie nieczynnych tylko w godzinach nocnych, gorzej sytuacja wygląda na pozostałych przystankach. Na odcinku od Kabat do Politechniki, a także przy placu Bankowym podziemna kolejka nie będzie zatrzymywała się przez dwa dni.

- Stacje będą zamykany dla pasażerów, ale pociągi będą przez nie przejeżdżać - zaznacza Krzysztof Malawko, rzecznik metra.

Już 2 lipca nieczynne będą trzy stacje: Kabaty, Natolin i Imielin. – Wykorzystaliśmy to, że te stacje i tak byłyby zamknięte, bo będą tam prowadzone prace w związku z modernizacją systemu zarządzania ruchem – wyjaśnia Malawko.

SPRAWDŹ TERMINY ZAMKNIĘCIA STACJI

"Minimum uciążliwości"

Utrudnień wzdłuż I linii metra trzeba spodziewać się w lipcu i sierpniu. A nie da się ukryć, że to gorący pod względem komunikacyjnym okres w Warszawie.Do 24 lipca trwać będą uciążliwe prace na linii średnicowej, a 11 czerwca zamknięte dla ruchu zostaną ulice Prosta i Świętokrzyska.

Czy nie dało się zainstalować guzków wcześniej, tak jak apelowali o to niewidomi? - Przetarg na montaż oznakowania dotykowego rozpisaliśmy w najkrótszym możliwym terminie. W związku z rozporządzeniem ministra infrastruktury, wykonujemy to, co się stało krajową normą prawną – zaznacza Malawko. - W dyskusji z wykonawcą prac przyjęliśmy wersję harmonogramu, który do minimum ogranicza uciążliwości - zapewnia.Zdaniem rzecznika utrudnienia związane z montażem guzków nie sumują się z budową metra i remontem linii średnicowej. ran/mz

Czytaj także: