- Po udostępnieniu dwóch jezdni budowanej trasy poprawi się bezpieczeństwo i płynność ruchu tranzytowego między Warszawą a Krakowem, a przede wszystkim bezpieczeństwo pieszych. Dzięki skierowaniu komunikacji zbiorowej na drogi dojazdowe i usytuowaniu tam przystanków, piesi nie będą już przechodzili przez główny ciąg dwujezdniowej trasy. Ruch lokalny będzie się odbywał poprzez wybudowany węzeł Mnichów, nowy wiadukt w miejscowości Podchojny oraz istniejący węzeł Jędrzejów Północ. Na ciągu głównym, z uwagi na kontynuację robót wykończeniowych, będą obowiązywały ograniczenia prędkości - tłumaczy rzeczniczka kieleckiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Pawelec-Buras.
Do granicy z Mazowszem
Ze względu na kontynuację robót wykończeniowych związanych z inwestycją, komunikacja lokalna i zbiorowa w okolicach miejscowości Mnichów, Ignacówka i Podchojny, będzie się odbywała w oparciu o tymczasową organizację ruchu.
Udostępnienie obu jezdni ostatniego fragmentu budowanej S7 między Mnichowem a Jędrzejowem pozwala na korzystanie z dwujezdniowej trasy na całym 21-kilometrowym odcinku, którego dotyczy inwestycja - od Chęcin do Jędrzejowa. Od jesieni kierowcy korzystali z dwujezdniowej trasy ekspresowej na 10-kilometrowym odcinku – od węzła Kielce Południe w Chęcinach do miejscowości Brzegi, a od ubiegłego tygodnia także z 7-kilometrowego odcinka od Brzegów w stronę Jędrzejowa.
Trasa S7 między Chęcinami a Jędrzejowem połączy wybudowaną w 2013 r. wschodnią obwodnicę Kielc z już istniejącą obwodnicą Jędrzejowa. Koszt prowadzonych od lipca 2015 r. robót to niemal 586 mln zł. Inwestycja jest realizowana dzięki środkom Unii Europejskiej.
Ekspresówka między Warszawą a Krakowem wciąż jednak nie jest skończona. Przede wszystkim brakuje nowego wylotu z Warszawy, choć ogłoszono już przetargi na ten odcinek między węzłem Lotnisko a Grójcem.
Trwają również prace przy obwodnicy Skarżyska-Kamiennej. Do zbudowania jest też kilkudziesięciokilometrowy odcinek przed samym Krakowem.
Czytaj też o budowie POW:
Budowa POW na półmetku
Budowa POW na półmetku
PAP/kz/pm/r
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA