Wracają pociągi na linię Garwolin-Dęblin

Wracają pociągi na linię kolejową Garwolin-Dęblin
Wracają pociągi na linię kolejową Garwolin-Dęblin
Źródło: PKP PLK
W poniedziałek, z dwumiesięcznym opóźnieniem, wracają pociągi na trasę Garwolin-Dęblin. Tego samego dnia rozpoczną się prace na odcinku pomiędzy Otwockiem a Pilawą, który przez rok będzie nieczynny.

Kolejarze zapowiadali, że prace na odcinku Garwolin-Dęblin zakończą się w marcu, jednak podróżujący musieli poczekać dwa miesiące dłużej. Na trasie odbywają się jazdy techniczne.

- Podróżujący z Warszawy w kierunku Dęblina dojadą do Otwocka pociągiem, następnie między Otwockiem a Pilawą obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Na tym odcinku prowadzone będą prace modernizacyjne związane z przebudową istniejącego toru oraz budową drugiego toru. Zastępcza komunikacja na tym odcinku będzie obowiązywała przez rok - powiedział w czwartek Karol Jakubowski z PKP PLK. - Natomiast od Pilawy do Dęblina będziemy mogli pojechać pociągiem po nowym torze - dodał.

Jak wyliczają kolejarze, położono 52 kilometrów nowego toru i tyleż sieci trakcyjnej. Zmodernizowano 10 przystanków (Garwolin, Ruda Talubska, Wola Rowska, Łaskarzew Przystanek, Leokadia, Sobolew, Mika, Życzyn, Rokitnia Stara oraz Dęblin) i wybudowano nowy w Grabiniaku. Powstały trzy nowe przejścia podziemne (Sobolew, Dębówka, Dęblin).

Linia kolejowa numer 7
Linia kolejowa numer 7
Źródło: PKP PLK

Koniec prac dopiero w 2023 roku

Jakubowski powiedział, że po zakończeniu prac na całej linii pomiędzy Otwockiem a Lublinem kolejarze przystąpią do modernizacji odcinka Warszawa - Otwock, gdzie do dwóch istniejących zostaną dobudowane kolejne dwa tory, co pozwoli na rozdzielenie komunikacji aglomeracyjnej od ruchu dalekobieżnego.

Prace zasadnicze przy przebudowie trasy pomiędzy Otwockiem a Lublinem zakończą się w roku 2020, a modernizacja całej linii Warszawa-Lublin zakończy się w roku 2023.

Linia kolejowa nr 7 Lublin-Warszawa należy do największych inwestycji kolejowych w Polsce. Za 3,4 mld zł przebudowanych będzie 170 km linii. Na 67-kilometrowym odcinku między Lublinem a Dęblinem m.in. zostanie dokończona modernizacja 11 mostów, 9 wiaduktów, 5 przejść podziemnych. Wymieniona będzie sieć trakcyjna.

Z Warszawy do Lublina w 1,5 godziny

Po zakończeniu całej inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między Lublinem a Warszawą skróci się do 1,5 godziny. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Sprawniejsze przejazdy zapewni drugi tor między Otwockiem a Pilawą.

Niedawno na tvnwarszawa.pl informowaliśmy też o modernizacji linii średnicowej:

Modernizacja linii średnicowej

Źródło: TVN24
Nowy przystanek powstanie m.in. przy rondzie de Gaulle'a
Nowy przystanek powstanie m.in. przy rondzie de Gaulle'a
Teraz oglądasz
Propozycja budowy przystanku WKD na linii średnicowej
Propozycja budowy przystanku WKD na linii średnicowej
Teraz oglądasz
O przebudowie Warszawy Śródmieście
O przebudowie Warszawy Śródmieście
Teraz oglądasz
Dodatkowe przystanki zwiększą częstotliwość przejazdów
Dodatkowe przystanki zwiększą częstotliwość przejazdów
Teraz oglądasz

Modernizacja linii średnicowej

PAP/kz/b

Czytaj także: