Budowa wiaduktu w ciągu ul. Karczunkowskiej nad torami PKP stoi w miejscu - alarmuje czytelnik na Kontakt 24. Chodzi o bezkolizyjny przejazd, którym kierowcy mieli pojechać na przełomie sierpnia i września. Okazuje się, że będą musieli poczekać jeszcze rok.
Karczunkowska to droga dojazdowa do Puławskiej niedaleko południowej granicy Warszawy. Codziennie korzysta z niej wielu kierowców, którzy z okolicznych miejscowości chcą dojechać do centrum stolicy. Ulicę przecinają tory i to właśnie w tym miejscu kolejarze chcą wybudować wiadukt. Zamknięto więc przejazd i otwarto tymczasowy.
Niestety, nie wszystko poszło według planu.
Jedna wielka kolizja
- Od zamknięcia przejazdu i zdjęcia nawierzchni mija rok, a wykonawca PKP PLK jest nadal na etapie przekładania instalacji. Budowa konstrukcji nie zaczęła się i nie wiadomo, kiedy się rozpocznie, co jest bardzo uciążliwe dla okolicznych mieszkańców - napisał simit na Kontakt 24.
O postęp prac na budowie wiaduktu zapytaliśmy kolejarzy.
- Po rozpoczęciu prac jeszcze w zeszłym roku (na przełomie sierpnia i września - red.) wykonawca inwestycji napotkał na kolizje z sieciami wodociągowymi i elektrycznymi (w trakcie budowy napotkano instalacje podziemne, których się nie spodziewano - red.). W związku z tym potrzebne było wykonanie dodatkowych zmian w projekcie oraz prac związanych z likwidacją kolizji - wyjaśnia Karol Jakubowski z PKP PLK.
- Obecnie wykonawca i inwestor oczekują od operatora sieci elektrycznej zakończenia formalności, które umożliwią rozpoczęcie głównych prac przy budowie nowego obiektu. Liczymy, że jeszcze w tym miesiącu będziemy mogli przystąpić do budowy - dodaje.
Kiedy wiadukt będzie gotowy? - Zakończenie prac przewidujemy na przełomie sierpnia i września przyszłego roku - odpowiada Jakubowski.
W ramach większej inwestycji
Budowa wiaduktu związana jest zwiększą inwestycją, jaką jest modernizacja linii kolejowej pomiędzy Warszawą Okęciem a Czachówkiem, która rozpoczęła się we wrześniu 2015 roku.
- W ramach inwestycji, wartej 460 milionów złotych, wymienione zostały tory na 27-kilometrowym odcinku trasy. Łącznie położonych zostało 77 kilometrów nowych torów. Wymieniono ponad 100 rozjazdów i ponad 70 kilometrów sieci trakcyjnej - wymienia Jakubowski. - Przebudowane zostały także trzy stacje oraz sześć przystanków - dodaje.
Jak zapewniają kolejarze, wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. - Efektem robót będzie nie tylko większy komfort podróżowania, ale także wzrost bezpieczeństwa, bowiem przejazdy kolejowo-drogowe zyskają nowe urządzenia sygnalizacyjne i rogatki - podsumowuje przedstawiciel PKP PLK.
su/pm/jb