W środę kolejarze zapowiedzieli rozpoczęcie prac przy modernizacji stacji. W ramach projektu powstaną dwie kładki z windami oraz schody ruchome. Zmieni się też droga dojścia do peronów.
Jak zapowiada spółka PKP PLK, po przebudowie stacja Warszawa Gdańska będzie lepiej dostosowana do potrzeb pasażerów, a w szczególności osób niepełnosprawnych. Dojście na perony ułatwią dwie kładki i windy. Natomiast z przejścia podziemnego na perony będzie można dostać się dzięki schodom ruchomym. W pierwszym etapie modernizacji kolejarze zajmą się budową nowej kładki od strony ulicy Indrzejczyka oraz peronu czwartego. Natomiast w przejściu podziemnym przy peronie numer 2 i 4 rozpocznie się budowa konstrukcji schodów ruchomych. Obok linii zamontowane zostaną stalowe konstrukcje, które będą podporami nowej kładki.
Rozpoczęcie prac wymusza zmiany w poruszaniu się w obrębie dworca. Od czwartku, 1 października podróżni będą korzystali z peronu numer 3 i jednej krawędzi peronu numer 2. Dojście na peron numer 2 od poniedziałku 7 października będzie przygotowane z parkingu obok dworca. W obrębie stacji pojawiły się tablice z informacją, jak dojść z peronów do tramwajów i metra. Jak zaznaczają kolejarze, przejście podziemne pomiędzy dzielnicami Śródmieście i Żoliborz pozostanie utrzymane. Nie zmieni się również rozkład jazdy pociągów na stacji.
Kolejarze zapowiadają, że w trakcie kolejnych etapów prac od zachodniej strony stacji wybudowana zostanie druga kładka. Obiekt połączy perony oraz ulicę Kłopot z Felińskiego. W zadaszonym przejściu pojawią się windy. A przy kładce przewidziano montaż stojaków rowerowych.
Modernizacja stacji Warszawa Gdańska będzie kosztować ponad 60 milionów złotych. Kolejarze planują zakończyć prace "w pierwszej połowie przyszłego roku".
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: PKP PLK