W piątek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o postępach w pracach na budowie tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy pod Ursynowem.
Jak przekazała GDDKiA, w obu nawach tunelu ukończono układanie warstw konstrukcji nawierzchni z kruszywa. Do końca tygodnia w części południowej wykonawca ma ułożyć podbudowę z betonu, a następnie prace przeniosą się na stronę północną. "Na pozostałej części, w kierunku zachodniego portalu, podbudowa jest już wykonana, a na połowie szerokości jezdni położono już docelową nawierzchnię betonową. Przygotowano również front robót pod układanie pozostałej części nawierzchni betonowej" - informują drogowcy.
Ponadto sufit tunelu jest pokrywany powłoką antykorozyjną, a pod nim montowane są oprawy oświetleniowe. Trwają również prace teletechniczne związane z instalacją monitoringu oraz systemu ostrzegania. Drogowcy podkreślili, że prace są prowadzone też na powierzchni. "Na obu węzłach trwa montaż wypełnień ekranów akustycznych, a na obiektach mostowych wykonywane są roboty wykończeniowe" - poinformowali. Natomiast w budynku, w którym będzie mieściło się Centrum Zarządzania Tunelem, a docelowo także Krajowe Centrum Zarządzania Ruchem, na przełomie lutego i marca rozpocznie się montaż wyposażenia. Na finiszu są też prace związane z budową stacji wentylatorowych i transformatorowych przy obu portalach tunelu.
Przedłużenie prac?
W ubiegłym tygodniu informowaliśmy na tvnwarszawa.pl, że wykonawca ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy stara się o przedłużenie terminu zakończenia prac. Na opóźnienie ma wpływać sytuacja związana z pandemią. A to oznacza, że termin zakończenia prac, wyznaczony - zgodnie z poprzednim aneksem - na koniec marca, może być nierealny do utrzymania. Z ustaleń portalu halourysnow.pl wynika, że opóźnienie może wynieść od trzech do sześciu miesięcy.
GDDKiA utrzymuje jednak, że kierowcy pojadą tunelem w drugim kwartale 2021 r. - po zakończeniu odbiorów i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Natomiast obecny stan zaawansowania prac oceniają na około 89 procent.
Informowaliśmy również o o protestach mieszkańców Wawra i Wilanowa w związku z hałasem generowanym przez ruch samochodów na nowym odcinku POW:
Mieszkańcy Wawra domagają się ograniczenia hałasu z POW
Autorka/Autor: dg/ran
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA