Tramwaje Warszawskie rozstrzygnęły przetarg na projekt budowy linii tramwajowej wzdłuż Pola Mokotowskiego, od pętli przy Banacha do Rakowieckiej. Wybrana w postępowaniu firma nie tylko przygotuje projekt, ale będzie też sprawować nadzór nad wykonaniem inwestycji.
"Przed nami podpisanie umowy i same prace nad dokumentacją, ale jesteśmy o krok bliżej do tramwaju wzdłuż Pola Mokotowskiego i tramwajowej magistrali Wola - Wilanów" - poinformowała w mediach społecznościowych spółka Tramwaje Warszawskie.
Siedem lat na projekt i nadzór nad inwestycją
O rozstrzygnięciu przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowej dla odcinka trasy tramwajowej wzdłuż Pola Mokotowskiego poinformował jako pierwszy branżowy portal transport-publiczny.pl. W przetargu wystartowały cztery firmy, które złożyły oferty w przedziale od 4 do 8 milionów złotych. W postępowaniu Tramwaje Warszawskie wybrały firmę Databout, której oferta okazała się najtańsza. Jak informuje transport-publiczny.pl, na przygotowanie dokumentacji oraz nadzór nad wykonaniem prac przeznaczono siedem lat.
O przetargu informowaliśmy w marcu. Nowe tory o długości półtora kilometra pobiegną od pętli tramwajowej ulicą Banacha, Rostafińskich i św. Andrzeja Boboli, gdzie połączą się z istniejącymi przy Rakowieckiej. W ramach tej inwestycji planowana jest również przebudowa istniejących odcinków wzdłuż Banacha i Rakowieckiej oraz pętli tramwajowych Banacha i Kielecka. To łącznie około dwóch kilometrów torów. Przewidziano także jedną nową parę przystanków – przy skrzyżowaniu Banacha i Żwirki i Wigury.
Jak mówił wówczas rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz, zamówienie jest podzielone na trzy fazy. Pierwsza będzie polegała na przygotowaniu dokumentacji środowiskowej. Kolejne to wykonanie projektu budowlanego. Następna faza to wsparcie techniczne i nadzór autorski nad realizacją inwestycji. Wykonawca będzie musiał też uzyskać wszelkie decyzje administracyjne, jak np. pozwolenie na budowę.
Odcinek linii tramwajowej wzdłuż Pola Mokotowskiego to fragment planowanej ponad 20-kilometrowej magistrali łączącej Odolany z Wilanowem.
Źródło: transport-publiczny.pl, tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Tramwaje Warszawskie