Autosan sancity 18, który w przyszłości zyska numer taborowy 7800, jest prototypowym pojazdem, na którym wykonywano badania homologacyjne. Teraz ma już pozwolenie na użytkowanie w Polsce i będzie sprawdzany przez pracowników MZA i ZTM, którzy zbadają działanie wszystkich systemów. "Dopiero po ich zakończeniu będą mogły nastąpić oficjalne odbiory" - przekazały Miejskie Zakłady Autobusowe.
W lipcu do Warszawy dojadą kolejne autobusy. Również wtedy pierwszych 20 autosanów sancity powinno rozpocząć "pracę" w zajezdni "Ostrobramska".
Do Warszawy trafi 90 autobusów gazowych
Nowy autosan powstał na licencji firmy Solbus. Pojazdy są wyposażone w silniki amerykańskiej firmy Cummins i automatyczne skrzynie biegów. Ich wyposażenie jest zgodne z wymaganiami Zarządu Transportu Miejskiego, na które składają się między innymi: klimatyzacja, biletomaty, monitoring bezpieczeństwa, elektroniczna informacja wewnętrzna i zewnętrzna, wszelkie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych czy systemy zliczania pasażerów.
12-metrowe autobusy, zgodnie ze specyfikacją zamówienia, mają pomieścić 120 pasażerów, w tym 36 na miejscach siedzących.
W sumie do Warszawy z fabryki w bieszczadzkim Sanoku trafi 90 przegubowców na skroplony gaz ziemny. Jak przekazały MZA, liczba zeroemisyjnych i niskoemisyjnych autobusów jeżdżących po Warszawie wzrośnie wtedy do niemal pięciuset. Wartość kontraktu to 166 mln zł.
Informowaliśmy również o nocnych testach nowego pociągu metra:
Autorka/Autor: dg
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: MZA