Jego paliwo to skroplony gaz ziemny. Autosan na testach w Warszawie

Do Warszawy trafił pierwszy z 90 zamówionych autobusów gazowych
Do Warszawy trafił pierwszy z 90 zamówionych autobusów gazowych
Źródło: MZA
Pierwszy, zamówiony z fabryki w Sanoku, autobus gazowy marki Autosan trafił do stolicy. Zanim zacznie wozić pasażerów, przejdzie niezbędne testy. W sumie Warszawa zamówiła 90 takich pojazdów.

Autosan sancity 18, który w przyszłości zyska numer taborowy 7800, jest prototypowym pojazdem, na którym wykonywano badania homologacyjne. Teraz ma już pozwolenie na użytkowanie w Polsce i będzie sprawdzany przez pracowników MZA i ZTM, którzy zbadają działanie wszystkich systemów. "Dopiero po ich zakończeniu będą mogły nastąpić oficjalne odbiory" - przekazały Miejskie Zakłady Autobusowe.

W lipcu do Warszawy dojadą kolejne autobusy. Również wtedy pierwszych 20 autosanów sancity powinno rozpocząć "pracę" w zajezdni "Ostrobramska".

Do Warszawy trafi 90 autobusów gazowych

Nowy autosan powstał na licencji firmy Solbus. Pojazdy są wyposażone w silniki amerykańskiej firmy Cummins i automatyczne skrzynie biegów. Ich wyposażenie jest zgodne z wymaganiami Zarządu Transportu Miejskiego, na które składają się między innymi: klimatyzacja, biletomaty, monitoring bezpieczeństwa, elektroniczna informacja wewnętrzna i zewnętrzna, wszelkie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych czy systemy zliczania pasażerów.

12-metrowe autobusy, zgodnie ze specyfikacją zamówienia, mają pomieścić 120 pasażerów, w tym 36 na miejscach siedzących.

W sumie do Warszawy z fabryki w bieszczadzkim Sanoku trafi 90 przegubowców na skroplony gaz ziemny. Jak przekazały MZA, liczba zeroemisyjnych i niskoemisyjnych autobusów jeżdżących po Warszawie wzrośnie wtedy do niemal pięciuset. Wartość kontraktu to 166 mln zł.

Informowaliśmy również o nocnych testach nowego pociągu metra:

Nocne testy Skody
Nocne testy nowego pociągu metra
Źródło: Metro Warszawskie
Czytaj także: