Ratusz obiecuje poprawę bezpieczeństwa na stu przejściach dla pieszych

W 2021 r. ratusz planuje poprawić bezpieczeństwo na 100 przejściach dla pieszych
Pieszy nie widzi samochodu, a kierowca pieszego
Źródło: Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.pl
Drogowcy mają w planach na rok 2021 poprawę bezpieczeństwa na 100 przejściach dla pieszych. Ponad połowa to zebry ocenione w trwającym prawie pięć lat audycie najniższymi ocenami - 0 lub 1.

"Największe zmiany czekają ciąg ulic Umińskiego-Abrahama-Meissnera. Przebudowa tych ulic rozpoczęła się już jesienią zeszłego roku. Po jej zakończeniu bezpieczniej będzie na 25 zebrach, z których korzystają mieszkańcy sąsiadujących z tymi ulicami osiedli, w tym dzieci i uczniowie pobliskich szkół. Przejścia zostaną skrócone, dzięki czemu piesi będą mogli szybciej pokonać jezdnię i będą lepiej widoczni – przede wszystkim dzięki eliminacji nielegalnego parkowania przed zebrą" - zapowiada ratusz.

O konieczności poprawy bezpieczeństwa na tzw. obwodnicy Gocławia informowaliśmy na tvnwarszawa.pl na początku września ubiegłego roku. Ze znajdujących się w jej obrębie 25 przejść, aż 21 zostało ocenionych w audycie jako niebezpieczne.

Bezpieczniej na Żoliborzu, Bielanach i w Śródmieściu

Drogowcy zmiany zapowiadają również na północnym odcinku Mickiewicza, między placem Wilsona a Potocką. Tam niebezpiecznych przejść jest 8. Lifting przejdą też zebry na Bielanach. "Bezpieczeństwo chcemy poprawić również na ul. Sokratesa. Zebry na tej ulicy zostały doraźnie zabezpieczone progami zwalniającymi, do czasu wprowadzenia większych zmian. Na sąsiednich ulicach Conrada i Przy Agorze również podniesie się bezpieczeństwo. 5 tamtejszych zebr zyska większe azyle, uspokajające ruch - czytamy w komunikacie ratusza.

W tej części miasta najwięcej emocji budzi poprawa bezpieczeństwa na ulicy Sokratesa. Po kolejnych potrąceniach, do których doszło tam w ostatnich tygodniach, powracają pytania nie tylko o bezpieczeństwo na pasach, ale też o zwężenie ulicy. Drogowcy przez rok pracowali nad projektem przebudowy, a od listopada czeka on w ratuszu na akceptację Biura Polityki Mobilności i Transportu. 

Bezpieczniej ma być również w Śródmieściu. Urzędnicy zapowiadają, że przebudowane zostaną dwa przejścia przez Aleje Ujazdowskie, a także przejście w poprzek placu Trzech Krzyży, gdzie pojawi się sygnalizacja. Z kolei u zbiegu Brackiej i Żurawiej powstanie azyl. Krótsze i bezpieczniejsze będą także zebry u zbiegu Złotej i Jasnej.

W kilku lokalizacjach powstanie sygnalizacja świetlna

Ratusz przedstawił również listę miejsc, gdzie w 2021 roku pojawi się sygnalizacja świetlna. Są to: przejścia przez Marszałkowską (przy Senatorskiej), aleję Krakowską (przy Tapicerskiej), Kondratowicza (przy Blokowej), oraz Indiry Gandhi (przy Hirszfelda i Teligi). Sygnalizacja ma stanąć u zbiegu Lazurowej i Dywizjonu 303, zaś kompleksową przebudowę przejdzie skrzyżowanie Alej Jerozolimskich i Ryżowej. "W miarę dostępnych środków planujemy budowę kolejnych świateł, m.in. na ul. Czecha, al. Reymonta, ul. Połczyńskiej i ul. KOR" - zapowiadają urzędnicy.

W wielkim audycie bezpieczeństwa pod lupę kontrolerów trafiły 4093 przejścia w całym mieście. Trzy niskie noty - od 0 do 2 - otrzymało 481 zebr. Najwięcej niebezpiecznych przejść naliczono w Wawrze (36 zebr w 31 lokalizacjach), a najmniej - w Wesołej (12 przejść w 10 lokalizacjach).

Czytaj także: