Skarpety, filiżanki, smycze. Miejskie gadżety za 1,6 miliona złotych

Gadżety promujące Warszawę
Gadżety promujące Warszawę
Źródło: R. Motyl / urząd miasta
Ponad 300 tysięcy gadżetów promujących stolicę przygotował w ubiegłym roku urząd miasta. Kosztowały łącznie ponad 1,6 miliona złotych.

O gadżety promujące miasto w 2018 roku, a także zasady ich dystrybucji spytała władze miasta w interpelacji Renata Niewitecka (Koalicja Obywatelska).

Odpowiedzi udzieliła wiceprezydent stolicy Renata Kaznowska. Wynika z niej, że w ubiegłym roku wyprodukowano łącznie 316 244 sztuk materiałów promocyjnych. Wszystko to za ponad 1,6 miliona złotych

Pierniki i krówki

W odpowiedzi znajduje się też lista gadżetów promujących stolicę, na której widnieje 35 pozycji. W skład materiałów promocyjnych zalicza się między innymi: odzież, sprzęt biurowy, ale też słodycze i sprzęty typu eko.

Pod względem liczb, na pierwszym miejscu z miażdżącą przewagą plasują się kokardy narodowe – wyprodukowano ich 100 tysięcy. Drugą pozycję stanowią pierniki (50 tysięcy), które razem z krówkami (94 kilogramy) i puszkami z cukierkami (1,4 tysiąca sztuk) tworzą grupę stołecznych słodkości.

Dla warszawiaków przygotowana została też między innymi odzież. Nie tylko koszulki i skarpety, ale również body dla noworodków urodzonych w Warszawie, z napisem "Jestem z Ciebie dumna".

Pełna lista gadżetów promocyjnych za 2018 rok:

Spis materiałów promocyjnych
Spis materiałów promocyjnych
Źródło: Urząd Miasta

Ratusz przyszykował liczne materiały biurowe, takie jak teczki na dokumenty, notesy, ołówki, czy długopisy – te w wersji zarówno metalowej, jak i eko. Na liście znajdują się też materiałowe i papierowe torby oraz ekologiczne butelki. Poza nimi, dużą grupę stanowią kubki (termiczne, barowe i ze znakiem promocyjnym).

"Szczególne znaczenie"

Wiceprezydent Kaznowska przedstawiła również regulamin "dystrybucji materiałów promocyjnych pozostających w dyspozycji Biura Marketingu Miasta".

Wynika z niego, że takie gadżety mogą być wydawane bezpłatnie na podstawie pisemnego wniosku, "wyłącznie organizatorom projektów, mających szczególne znaczenie dla reprezentacji i promocji m. st. Warszawy".

Nie otrzymują ich podmioty komercyjne, osoby prywatne, nie są też wydawane na potrzeby urzędów dzielnic Warszawy lub jednostek organizacyjnych miasta. Nie mogą być one także wykorzystywane w loteriach i aukcjach charytatywnych bez pisemnej zgody ratusza.

Na tvnwarszawa.pl informowaliśmy o Targach Inwestycyjnych w Cannes, gdzie miasto prezentowało swoje materiały promocyjne:

Targi inwestycyjne w Cannes

Źródło: TVN24
"W Warszawie stawiamy na rozwój talentów"
"W Warszawie stawiamy na rozwój talentów"
Teraz oglądasz
Rafał Trzaskowski o współpracy z inwestorami
Rafał Trzaskowski o współpracy z inwestorami
Teraz oglądasz
Michał Olszewski o stoisku Warszawy
Michał Olszewski o stoisku Warszawy
Teraz oglądasz

Targi inwestycyjne w Cannes

ab/ran

Czytaj także: