O gadżety promujące miasto w 2018 roku, a także zasady ich dystrybucji spytała władze miasta w interpelacji Renata Niewitecka (Koalicja Obywatelska).
Odpowiedzi udzieliła wiceprezydent stolicy Renata Kaznowska. Wynika z niej, że w ubiegłym roku wyprodukowano łącznie 316 244 sztuk materiałów promocyjnych. Wszystko to za ponad 1,6 miliona złotych
Pierniki i krówki
W odpowiedzi znajduje się też lista gadżetów promujących stolicę, na której widnieje 35 pozycji. W skład materiałów promocyjnych zalicza się między innymi: odzież, sprzęt biurowy, ale też słodycze i sprzęty typu eko.
Pod względem liczb, na pierwszym miejscu z miażdżącą przewagą plasują się kokardy narodowe – wyprodukowano ich 100 tysięcy. Drugą pozycję stanowią pierniki (50 tysięcy), które razem z krówkami (94 kilogramy) i puszkami z cukierkami (1,4 tysiąca sztuk) tworzą grupę stołecznych słodkości.
Dla warszawiaków przygotowana została też między innymi odzież. Nie tylko koszulki i skarpety, ale również body dla noworodków urodzonych w Warszawie, z napisem "Jestem z Ciebie dumna".
Pełna lista gadżetów promocyjnych za 2018 rok:
Ratusz przyszykował liczne materiały biurowe, takie jak teczki na dokumenty, notesy, ołówki, czy długopisy – te w wersji zarówno metalowej, jak i eko. Na liście znajdują się też materiałowe i papierowe torby oraz ekologiczne butelki. Poza nimi, dużą grupę stanowią kubki (termiczne, barowe i ze znakiem promocyjnym).
"Szczególne znaczenie"
Wiceprezydent Kaznowska przedstawiła również regulamin "dystrybucji materiałów promocyjnych pozostających w dyspozycji Biura Marketingu Miasta".
Wynika z niego, że takie gadżety mogą być wydawane bezpłatnie na podstawie pisemnego wniosku, "wyłącznie organizatorom projektów, mających szczególne znaczenie dla reprezentacji i promocji m. st. Warszawy".
Nie otrzymują ich podmioty komercyjne, osoby prywatne, nie są też wydawane na potrzeby urzędów dzielnic Warszawy lub jednostek organizacyjnych miasta. Nie mogą być one także wykorzystywane w loteriach i aukcjach charytatywnych bez pisemnej zgody ratusza.
Targi inwestycyjne w Cannes
Targi inwestycyjne w Cannes
ab/ran
Źródło zdjęcia głównego: R. Motyl / urząd miasta