123 mln zł - to najtańsza oferta na gruntowną przebudowę lewobrzeżnych bulwarów wiślanych. W szranki o tę prestiżową inwestycję stanęło siedem dużych firm. Władze Warszawy liczą, że wykonawcę uda się wyłonić jeszcze we wrześniu, a całość będzie gotowa w 2014 roku.
- W ramach drugiego etapu postępowania przetargowego zgłosiło się do nas siedem dużych wykonawców. Standardowo w tego typu postępowaniach były bardzo wysokie wymagania. Jest to projekt szczególnego znaczenia dla miasta - wyjaśnia w rozmowie z tvnwarszawa.pl Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.
Siedem dużych firm
Wartość złożonych ofert waha się od 123 do 176 mln zł. W przetargu uczestniczy obecnie siedem podmiotów: Warbud S.A., Energopol-Szczecin S.A., BILFIGER BERGER Budownictwo S.A., Hydrobudowa Gdańsk S.A., Mostostal Warszawa S.A., Skanska S.A. oraz Budimex S.A. Teraz przyjdzie czas na ocenę ofert.
Do tej pory władze miasta mówiły, że na prace chcą przeznaczyć około 120 mln. Ale dopiero po analizie ofert przekonamy się, ile inwestycja może kosztować.
- Mamy nadzieję, że najkorzystniejszą ofertę poznamy we wrześniu. Jeżeli nie będzie protestów i żadnych przeciwwskazań do zawarcia umowy z najlepszym wykonawcą wybranym w tym postępowaniu, to pierwsze prace ruszą jeszcze w tym roku – precyzuje Olszewski.
Zdążą do 2014?
Około dwukilometrowy odcinek od ul. Boleść do Tamki zostanie podzielony na trzy strefy: rozrywki, kultury i edukacji. Tuż przy Centrum Nauki Kopernik znajdzie się park żywej rzeki – na schodach graniczących z Wisłą będzie można usiąść wśród naturalnej roślinności, niedaleko będziemy mieli do dyspozycji plażę, na wysokości Mariensztatu powstaną pawilony, natomiast przy Podzamczu pływające przystanie.
Przejścia podziemne na wysokości Grodzkiej i Boleść zostaną zmodernizowane. Nowe pojawi się na wysokości Bednarskiej. - Wzdłuż promenady nabrzeże rzeki zostanie przebudowane i wyposażone w taki sposób, by mogły tu cumować nie tylko statki kontraktowane przez miasto, ale także łodzie rekreacyjne i barki usługowe. Dostarczone zostaną elektryczność, woda i odprowadzanie ścieków, co ułatwi tym jednostkom funkcjonowanie – wyjaśnia Monika Żukowska z biura prasowego miasta.
W pierwszym etapie prace będą prowadzone na odcinku od ul. Boleść do Mostu Śląsko-Dąbrowskiego. Kiedy będziemy mogli przejść się nowymi bulwarami? - Nie wykluczamy, że uda się utrzymać pierwotny harmonogram ukończenia tego projektu do 2014 r. – mówi wiceprezydent Olszewski.
"Zagospodarowanie lewobrzeżnego bulwaru Wisły" na odcinku od ul. Boleść do mostu Śląsko-Dąbrowskiego jest częścią Projektu "Warszawski Węzeł Wodno-Rowerowy Pedałuj i Płyń (bike&sail) – etap1" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka”.
TAK WYGLĄDAJĄ OFERTY CENOWE
Warbud 153 mln zł Energopol-Szczecin 176 mln zł Bilfinger Berger 135 mln zł Hydrobudowa Gdańsk 123 mln zł Mostostal Warszawa 168 mln zł Skanska 132 mln zł Budimex 147 mln zł
Nowe bulwary wiślane
Makieta bulwaru
Mapy dostarcza Targeo.pl
pś/ran