Kolejarze chcą wydać blisko 2,8 mld złotych, częściowo ze środków Unii Europejskiej.
Jak podaje "Gazeta Stołeczna" najtańszą ofertę złożyła bydgoska Pesa, która deklaruje dostarczenie pociągów za 2,174 mld zł. Z kolei Szwajcarski Stadler, chce 2,21 mld zł. Najdroższą ofertę złożył Newag z Nowego Sącza - 2,729 mld zł.
O rozstrzygnięciu przetargu nie zdecyduje jednak wyłącznie cena. Kolejarze zwrócą uwagę również na inne kryteria.
Klimatyzowane pociągi
Do 2022 roku 39 pojazdów typu ezt z floty mazowieckiej spółki ma zostać wycofanych. Dlatego potrzebne będą nowe.
- Pozyskanie nowych pojazdów przełoży się także na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów na Mazowszu. Będziemy mogli również zwiększyć zestawienie pociągów, a równocześnie zapewnić większą rezerwę taborową, co wpłynie pozytywnie na realizację rozkładu jazdy pociągów - zapowiedział Czesław Sulima, członek zarządu KM.
Nowe pociągi mają być klimatyzowane, monitorowane, wyposażone w platformę dla niepełnosprawnych, toalety, monitoring i internet.
Koleje Mazowieckie uruchamiają też System Automatycznego Zliczania Pasażerów:
Automatyczne liczenie pasażerów
Automatyczne liczenie pasażerów
kz/b
Źródło zdjęcia głównego: KM