- Jeżeli sprawa nas nie dotyczyła, była przekazywana odpowiedniej jednostce- wyjaśnia Karolina Gałecka, rzeczniczka ZDM i przytacza przykład:- zgłoszenia dotyczyły między innymi oświetlenia drogowego, którym zajmują się konserwatorzy i to właśnie oni fizycznie jechali na miejsce. Pogotowie drogowe tego nie robiło.
W 2013 roku o problemach w mieście ZDM był najczęściej informowany przez mieszkańców. Zgłoszeń tych było 8943. 4496 zgłoszeń przekazał dyżurny techniczny miasta, a straż miejska 1808. W sumie drogowcy otrzymali w ubiegłym roku 31224 przeróżnych "próśb"
Z jakimi sprawami dzwoniono najczęściej? Najwięcej zgłoszeń, bo aż 8614, dotyczyło oświetlenia ulicznego, 5966 razy informowano pogotowie drogowe o problemach z sygnalizacją świetlną, a 3515 telefonów i maili dotyczyło "dziur w drodze".
Ponad tysiąc interwencji
W sumie pogotowie drogowe ZDM wyjeżdżało 1020 razy. Interwencje dotyczyły między innymi zabezpieczania awarii, kontroli zagrożonych obiektów mostowych, usuwania wykruszeń i wyrw w nawierzchni.
- 763 roboty drogowe wykonane były na drogach należących do ZDM, pozostałych 257 zdarzeń dotyczyło zabezpieczenia awarii w pasie drogowym nie znajdującym się w naszym zarządzie- informuje rzeczniczka. Do napraw zużyto w sumie 6620 kg masy asfaltowej tzw. na zimno.
ZDM podsumowuje 2013 rok
ZDM podsumowuje 2013 rok
su//ec
Źródło zdjęcia głównego: Dawid Krysztofiński / tvnwarszawa.pl