Policja się chwali: poprawiliśmy czas reakcji o minutę

Zdzisław Sipiera o bezpieczeństwie
Zdzisław Sipiera o bezpieczeństwie
Źródło: TVN24
Szybsze podejmowanie decyzji, a dzięki temu skuteczniejsze działanie, ujednolicenie procedur, oszczędności finansowe - to efekty, które ma przynieść integracja służb zapowiedziana w czwartek przez wojewodę mazowieckiego Zdzisława Sipierę.

Wojewoda mazowiecki przedstawił na konferencji prasowej informacje o działaniach związanych z bezpieczeństwem w województwie.

"Jedno kliknięcie"

Sipiera podkreślił, że jednym z głównych celów jego działania w tym roku w ramach zapewnienie bezpieczeństwa jest - jak to powiedział - "integracja służb bezpieczeństwa". - Wszystkie służby, inspekcje powinny pracować na rzecz obywateli, a nie tylko i wyłącznie na rzecz swojego wycinka - powiedział Sipiera. Dodał, że integracja jest podejmowana po to, żeby ułatwić obywatelom dostęp do informacji np. dotyczących smogu. - Wystarczyłoby jedno kliknięcie i obywatel wie, co się dzieje - dodał. Integracja ma pozwolić także na oszczędności. - Wydajemy często niepotrzebnie pieniądze, bo powielamy procedury - wskazał. Sipiera wyjaśnił, że integracja ma także usprawnić przekazywanie informacji wewnątrz urzędów oraz położyć większy nacisk na wykorzystanie rozwiązań informatycznych do komunikacji między urzędnikami.

Interwencja co 35 sekund

Integracja - jak mówił wojewoda - ma być "kompleksowa": obejmować systemy informatyczne, programy komputerowe oraz ujednolicenie procedur i działań.

- Lepsza obsługa, szybsze decyzje, oszczędności. Obywatel uzyska szybszą usługę i nie będzie musiał myśleć, co ma załatwić, bo urząd mu to załatwi - podkreślił wojewoda. Dodał, że niezależnie gdzie obywatel załatwia sprawę w urzędzie procedury powinny być takie same. Wojewoda powiedział także, że będzie dążył do poprawienie czasu reakcji służb na informacje o zagrożeniach. Komendant stołeczny policji insp. Robert Żebrowski powiedział, że stołeczna policja poprawiła w 2016 r. w stosunku do 2015 r. o ponad minutę czas reakcji. Jak wskazał od momentu zgłoszenia do momentu przybycia ma miejsce policjantów upływa poniżej 9 min.

- Pracujemy nad tym elementem w dwóch płaszczyznach; interwencji pilnych i takich zwykłych. Interwencje pilne to te, które w swoich zgłoszeniach mają informację, że może być zagrożone życie i zdrowie, utrata mienia - tam reakcję poprawiliśmy o ponad minutę w stosunku do 2015 r. i zeszliśmy poniżej 9 min., tj. średnio ok. 8 min. 20 sek. - mówił Żebrowski.

Komendant poinformował, że w ubiegłym roku codziennie średnio co 35 sek. stołeczna policja podejmowała interwencje, co - jak wskazał - oznacza ponad 2,5 tys. interwencji dziennie.

Wojewoda odniósł się również do kwestii smogu:

Zdzisław Sipiera o problemie smogu

PAP/kz/b

Czytaj także: