Pokazali lepszą wiatę. Dlaczego nie ustawią takich wszędzie?

Nowe wiaty dla Warszawy
Źródło: Artur Węgrzynowicz/ tvnwarszawa.pl

Ratusz zaprezentował pierwszą z niemal tysiąca wiat przystankowych, które do 2016 roku mają stanąć w stolicy. To model seryjny, który w odróżnieniu od montowanego w ostatnim czasie konserwatorskiego, jest w pełni zabudowany i chroni przed skutkami brzydkiej pogody. Dlaczego urzędnicy nie zdecydowali się postawić takich wiat w całym mieście?Wiata stanęła na przystanku Budowlana 02 na Targówku. Do końca przyszłego roku w stolicytakich samych zostanie wybudowanych prawie tysiąc. Zaprojektowana specjalnie dla Warszawy, nawiązuje wyglądem do tzw. Ł-ek, czyli metalowych zadaszeń z lat 70.– To bardzo nowoczesna i trwała konstrukcja, która będzie służyła mieszkańcom przez długie lata i zapewni odpowiedni komfort wszystkim oczekującym na przyjazd autobusu lub tramwaju. Ogółem w stolicy pojawi się 955 tego typu wiat - powiedziała podczas oficjalnej prezentacji Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.Tak wygląda nowa wiata:Warszawiacy narzekająDotychczas, w ramach w ramach projektu partnerstwa-publicznego na ulicach miasta ustawiono prawie 200 nowych wiat: 81 modeli konkursowych (to te z czerwoną lamówką) na obszarach uznanych za reprezentacyjne i ważne komunikacyjnie, oraz 118 konserwatorskich (model najbardziej kontrowersyjny, niezapewniający należytej ochrony przed wiatrem i deszczem) w miejscach objętych nadzorem konserwatorskim.O tym, że warszawiacy nie są z nich zadowoleni pisaliśmy kilkakrotnie. Pasażerowie narzekają, że nie chronią one przed śniegiem, wiatrem, a nawet słońcem. Doskonale eksponują za to reklamy. Przy okazji czwartkowej prezentacji zapytaliśmy urzędników, czy te dwa modele da się poprawić.Urzędnicy nie widzą potrzeby zmianTak pasażerowie oceniają nowe wiaty:Prawie 1600 nowych wiatDlaczego z dala od centrum staną modele seryjne? - Komunikacja jeździ tamtędy rzadziej i dłuższy jest czas oczekiwania. Z kolei na tych przystankach, na których zamontowane są wiaty konkursowe i konserwatorskie, na pojazdy komunikacji miejskiej czekamy bardzo krótko - uzasadnia Krajnow.

Nowa wiata na Targówku

Rzecznik ZTM o wiatach przystankowych

Pasażerowie niezadowoleni z nowych wiat przystankowych

Zgodnie z umową z miastem, firma AMS SA w ciągu trzech lat wybuduje łącznie 1580 przystanków (413 konkursowych, 212 konserwatorskich i 955 seryjnych). Prywatny partner bierze wszystkie koszty na siebie, w zamian będzie zarabiać na umieszczanych na przystankach reklamach.

kś/b

Czytaj także: