"Dlaczego na Wisłostradzie ustawiono znak uprawniający do jazdy 30 km/h, a zaraz za znakiem radar? Niech mi ktoś wyjaśni"- napisał jeden z naszych internautów. Jak tłumaczy Adam Sobieraj, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich, ograniczenie prędkości jest związane z koniecznością ustanowienia objazdu zamkniętego tunelu. Odrzuca argumenty internautów, że fotoradar to skarbonka, ustawiona z intencją złapania jak największej liczby kierowców, łamiących przepisy.
- Ograniczenie prędkości na Wisłostradzie nie ma nic wspólnego z postawionym tam fotoradarem. Związane jest z zamknięciem tunelu Wisłostrady – dodaje rzecznik ZDM.
Objazd zamkniętego tunelu Wisłostrady
Czy znak pozostanie gdy otworzą tunel Wisłostrady?
- Jakie będzie obowiązywać ograniczenie prędkości na Wisłostradzie, po otwarciu tunelu, zależy od inżyniera ruchu. Albo zostanie 30km/h albo wróci 50 km/h. Jeżeli wróci 50 km/h to na pewno fotoradar zostanie przeprogramowany – mówi Adam Sobieraj. Jak ustaliliśmy, ratusz wciąż analizuje organizację ruchu po włączeniu tunelu.
7 fotoradarów
Nowe fotoradary działają od 20 listopada. Są tak samo nowoczesne jak superradary, różnią się jedynie tym, że nie są sprzężone z pętlą indukcyjną. Działają na zasadzie wiązki fotoradarowej. Swoim zasięgiem obejmą jednak wszystkie pasy.
Miejsca, w których stanęły nowe fotoradary:
Puławska 562 przy Kuropatwy;
Wybrzeże Kościuszkowskie w rejonie Karowej;
Radzymińska przy skrzyżowaniu z Bystrą;
Modlińska 250;
Powstańców Śląskich 26;
al. Krakowska w pobliżu 17 Stycznia;
Górczewska na wysokości Budy 33.
Radar na Wisłostradzie już działa
su,b//ec
Źródło zdjęcia głównego: Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl