O planowanych zmianach na jednej z najruchliwszych stołecznych ulic pisaliśmy już w maju. Na początku listopada ratusz ogłosił przetarg na wykonanie projektu przebudowy arterii na odcinku od ronda ONZ do Nowogrodzkiej.
- Do przetargu zgłosiły się dwie firmy. Obecnie trwa sprawdzenia ofert pod kątem prawnym i ekonomicznym. W ciągu kilku, kilkunastu dni ogłosimy, kto wygrał przetarg – poinformowała w rozmowie z nami Karolina Gałecka, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.
Zmiany dla kierowców i pieszych
Projekt ma być gotowy w połowie przyszłego roku. Samą przebudowę ZDM planuje zacząć na jesieni.
Jak zmieni się al. Jana Pawła II? Drogowcy nie ukrywają, że zostanie ona zwężona. Na odcinku od Złotej do Siennej, zamiast pięciu pasów w stronę Mokotowa i czterech w kierunku Żoliborza, kierowcy będą mieli do dyspozycji po trzy. Po obu stronach powstaną drogi dla rowerów. Posadzone będą też drzewa.
Drogowcy zapewniają, że kierowcy nie odczują zmian, bo obecnie funkcjonujące pasy nie są w pełni wykorzystywane. - Utrzymana zostanie dotychczasowa przepustowość - zaznaczyła Gałecka. Wzdłuż ulicy mają pojawić się także dodatkowe miejsca parkingowe.
Zebry na rondzie
Wybrany w przetargu wykonawca będzie musiał także zaprojektować przejścia naziemne wokół ronda Czterdziestolatka i przejazdy rowerowe przez to rondo. Na razie nie podjęto jeszcze decyzji, czy pojawią się one na wszystkich ramionach skrzyżowania.
"Nadal będzie można korzystać z przejść podziemnych, prowadzących na Dworzec Centralny. Ich remont będzie realizowany jako osobna inwestycja. Nowe naziemne przejścia (wraz z przejazdami dla rowerów) powstaną również w osi ul. Nowogrodzkiej oraz (wariantowo) na północnym końcu przystanków tramwajowych. Na samych przystankach pojawi się mała architektura wysokiej jakości i donice dla roślin pnących się po filarach estakad" - poinformowali drogowcy na swojej stronie internetowej.
Będą zmiany w al. Jana Pawła II
jk/ran