Nie chcą płachty na moście średnicowym

fot. Dawid Krysztofiński/tvnwarszawa.pl
fot
Skandal, koszmar, żenada – tak internauci tvnwarszawa.pl komentują pomysł zasłonięcie rdzewiejącego mostu średnicowego ogromną płachtę. Jej montaż rozpoczął się w poniedziałek. - Przecież to sami warszawiacy wybrali, jak ma dekoracja mostu wyglądać – odpowiadają urzędnicy.

Zamiast czerwonej farby na moście średnicowym będzie banner z nadrukiem odnowionej konstrukcji. Jego montaż już się rozpoczął. Pierwsze efekty pokazaliśmy w środę na tvnwarszawa.pl. Przy okazji zapytaliśmy internautów, jak oceniają pomysł Ratusza.

"Nie dla płachty"!

Blisko 70 proc. biorących udział w naszej sondzie odpowiedziało, że nie podoba im się pomysł, a most powinien zostać pomalowany. Niespełna 20 proc. zaznaczyło odpowiedź: lepsza płachta niż nic. Pozostali chcą żeby most zostawić tak jak teraz wygląda.

Na naszym forum internauci nie szczędzą słów krytyki urzędnikom odpowiedzialnym za płachtę na moście:

Ratusz odpowiada

- Przecież nie było tajemnicą, że coś takiego powstanie. Zresztą to sami warszawiacy w konkursie "Maźnij mnie" wybrali, jak ma wyglądać – odpowiada na zarzuty internautów Katarzyna Ratajczyk, dyrektor biura promocji miasta.

Jak informuje, koszt siatki solwentowej - bo tak się fachowo nazywa – to 147 tys. zł. – Koszt jej zawieszenia to dodatkowe 80 tys. zł. Ale chcę podkreślić, że ani złotówka na ten cel nie idzie z budżetu miasta. Wszystkie koszta pokrywają główni sponsorzy Euro 2012. Projekt był zresztą z nimi uzgadniany – zastrzega.

Ratajczyk potwierdza przy okazji, że tuż przed turniejem zostanie zawieszona nowa siatka. Będą na niej logotypy głównych sponsorów turnieju. – Im bliżej Euro 2012, tym więcej będzie tego typu niekonwencjonalnych działań marketingowych. Najbliższą okazją będzie losowanie grup, które odbędzie się 2 grudnia w Warszawie – zapowiada.

Może kiedyś pomalują

Firma PKP PLK, odpowiedzialna za most, nie zdecydowała się na razie na jego malowanie, chociaż taki pomysł był. Zrodził się w głowie architekta Marcina Garbackiego. Wszyscy byli na tak, wizja kolorowej przeprawy podobała się także ponad ponad 90 procentom internautów tvnwarszawa.pl, biorącym udział w naszej sondzie.

Dla mostu jest jednak nadzieja. Remont ma być, tyle że później. - Malowanie mostu wymaga specjalnych zabiegów, chodzi m.in. o czyszczenie kontrukcji. To wymaga znacznie dłuższego czasu niż mamy teraz do dyspozycji - wyjaśnia Kazimierz Peryt z PKP PLK.

par/roody

Czytaj także: