Narodowy wielkim biurowcem. Wynajęli całą powierzchnię

Biuro z widokiem na płytę Narodowego
Biuro z widokiem na płytę Narodowego
Źródło: mat. prasowe, PL.2012+
- Znaleźliśmy najemców na 16 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni – chwali się operator Stadionu Narodowego. Oznacza to, że dwa lata po przejęciu areny spółka PL.2012+ wynajęła całą powierzchnię komercyjną.

Gorzej być nie mogło - kiedy 1 stycznia PL.2012+ zostało gospodarzem Stadionu Narodowego, przejmując go od Narodowego Centrum Sportu, żadne biuro nie było wynajęte. Za brak skuteczności w wynajmie ostro krytykowani byli kolejni szefowie NCS i stało się to jednym z pretekstów do jego likwidacji. Nowy operator potrzebował roku, żeby przygotować i zaprezentować ofertę. Tę zwłokę tłumaczył bałaganem "w papierach" zastanym po poprzednikach.

Będzie siedziba PZPN?

Ostatecznie ze stadionem związało się 20 firm. Największym najemcą jest Business Link (5 tys. mkw.), czyli sieć skupiająca startupy (nieco na wyrost nazywana "polską doliną krzemową"). Swoje miejsce w obiekcie znalazły także organizacje sportowe. Siedziby na Narodowym mają już Polski Związek Tenisowy i Polski Związek Żeglarstwa.

- Jednocześnie trwają zaawansowane rozmowy na temat przenosin siedziby PZPN, stworzenia sklepu kibica oraz muzeum piłki nożnej – informuje Piotr Glinkowski, menadżer z Narodowego.

Ta deklaracja oznacza pewien zwrot - wcześniej prezes PZPN Zbigniew Boniek utrzymywał, że jest zainteresowany wyłącznie kupnem, a nie wynajmem. Chodziło o siedzibę PL.2012+, czyli budynek od strony ul. Siwca. Operator deklaruje, że biura dla związku może urządzić w przestrzeni technicznej, w okolicach trybuny prasowej. - Można ją łatwo przearanżować - twierdzi nasz rozmówca.

1,7 mln gości w ciągu roku

Biura zajmują 10,5 tys. mkw., pozostały metraż to przestrzeń wystawowa. Obecnie trwa w niej wystawa budowli z klocków Lego, w kwietniu zainstaluje się ekspozycja Pompeje. - W nowatorski sposób, z wykorzystaniem najnowszych technologii, zostaną zrekonstruowane Pompeje i Herculanum sprzed wybuchu Wezuwiusza – zapowiada Glinkowski.

Stadion Narodowy zarabia także na wynajmowaniu lóż i organizacji wydarzeń. W 2014 odbyło się 28 takich obejmujących cały stadion: mecze, wyścigi, windsurfing, lekkoatletyka czy koncerty. Jak chwali się operator, zorganizowano również 350 wydarzeń biznesowych oraz ponad 100 społecznych i kulturalnych Wszystko to sprawiło, że arenę odwiedziła rekordowa liczba, ponad 1,7 mln gości.

- Zarządzamy stadionem tak, by w pełni wykorzystywać jego potencjał. Każdego dnia ten obiekt musi żyć. Mimo że wynajęliśmy już całą powierzchnię biurową, to nadal poszukujemy kolejnych niestandardowych rozwiązań – zapowiada Tomasz Półgrabski, prezes PL.2012+.

Zimowe atrakcje Narodowego testował reporter TVN 24:

Atrakcje Stadionu Narodowego

bako/r

Czytaj także: