Po tym, jak w sierpniu na budowie stacji Powiśle doszło do osunięcia zmieni, zapadła decyzja o zmianie harmonogramu budowy. Tarcze, które miały drążyć tunele pod dnem Wisły właśnie z Powiśla, w kierunku dw. Wileńskiego, pokonają ten odcinek w przeciwnym kierunku.
Montują trzecią tarczę
Na Pragę dotarły właśnie elementy trzeciego TBM-u (dwa pierwsze - Anna i Maria - drążą tunele z Woli przez Śródmieście w kierunku rzeki). Trwa jego montaż. Drążenie zacznie się prawdopodobnie na początku lutego.
- Najwięcej czasu pochłania nawet nie sam montaż maszyny, tylko przygotowania zaplecza, w tym doprowadzenie zasilania. Potrzebujemy na to nowych uzgodnień, m.in. z PKP Energetyka - tłumaczy Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy konsorcjum AGP, które buduje II linię metra.
Budowa opóźniona?
Cały TBM to ponad stumetrowa maszyna - przemieszczająca się w tunelu podziemna fabryka, która drąży tunel i od razu ustawia jego obudowę z gotowych, betonowych prefabrykatów. Do jej uruchomienia potrzebny jest szyb startowy - tę rolę pełni korpus budowanej stacji.
Czwarty TBM drążenie zacznie mniej więcej miesiąc po pierwszym. Oficjalnie budowa II linii metra ma się zakończyć na przełomie 2013 i 2014 roku, ale wszystko wskazuje na to, że ma już co najmniej półrocznej opóźnienie.
roody
Tarcza TBM na Pradze
TBM przebił ścianę
Pierwszy przejazd tunelem II linii metra
Tak Maria drąży tunel