Tarcza, która drążyła tunel centralnego odcinka II linii metra, będzie partiami przewożona na budowę przedłużenia podziemnej kolejki w stronę Targówka. "TBM Maria już pakuje się do drogi" - pisze Metro Warszawskie. Swoją pracę rozpocznie w wakacje przy Trockiej.
Pierwsza paczka z elementami Marii wyruszy w kierunku budowy w nocy 23 marca. Tarcza na Targówek będzie przewożona przez siedem nocy. Ostatni transport zaplanowany jest na 30 marca.
- Przewozu tarczy nie da się zorganizować w jednym transporcie, dlatego przez kilka kolejnych nocy będziemy przewozić paczki na teren budowy metra. Przejazd odbywa się o późnych porach, dlatego że na transport o nietypowych gabarytach trzeba mieć specjalne pozwolenie. Nikt nie wyda zgody na taki transport przed godziną 22 - wyjaśnia Mateusz Witczyński, rzecznik firmy Astaldi, która buduje metro na Targówek.
Montowanie i przygotowanie tarczy do drążenia zajmie kilka miesięcy. Jak zapowiada Witczyński, Maria rozpocznie pracę w wakacje.
Sześć stacji II linii
Prace przy rozbudowie II linii metra idą pełną parą. W kierunku Targówka powstaną trzy stacje. Pierwsze odwierty pod rozbudowę metra po prawej stronie Wisły ruszyły w połowie marca ubiegłego roku.
Odcinek, który teraz kończy się przy Dworcu Wileńskim, zostanie wydłużony o około 3,12 kilometra. Planowane stacje to: "Szwedzka" pod ulicą Strzelecką; "Targówek" w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz "Trocka" w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Tyle samo stacji powstanie w kierunku Woli. Na tym odcinku prace ruszyły pod koniec listopada 2016 roku. Planowane przystanki to: "Płocka" umiejscowiona pod ul. Płocką; "Młynów" planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego; oraz stacja "Księcia Janusza" pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza.
md//ec