Jest decyzja środowiskowa dla metra na Targówek. Wydał ją Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska – podaje portal Transport Publiczny. Jeszcze w tym roku ma zostać wydany także inny niezbędny dokument - pozwolenie na budowę.
Decyzja obejmuje ponad 3-kilometrowy odcinek od stacji Dworzec Wileński, czyli stacje: Szwedzka, Targówek 1 i Targówek 2. RDOŚ wskazał, że podziemna kolejka powinna być budowana w większości przy użyciu tarcz z minimalną liczbą wykopów – informuje Transport Publiczny.
Hanna Gronkiewicz-Waltz poinformowała, pod koniec czerwca, że na lata 2014-2022 planowane jest zwiększenie wydatków na inwestycje. Jedną z nich jest budowa kolejnych sześciu stacji II linii metra na prawym brzegu Wisły.
Na Bródno metrem w 2022 roku?
- Do 2018 roku powstaną trzy stacje w stronę Targówka i zostaną otwarte. Jednocześnie ruszy budowa kolejnych stacji w stronę Targówka. Do 2022 Powstaną: Zacisze, Kondratowicza i Rembielińska - mówiła w czerwcu Agnieszka Kłąb.
Jednocześnie dodawała, że w tym roku ma zostać wydane pozwolenie na budowę trzech stacji na wschód od centralnego odcinka (Szwedzka, Targówek 1, Targówek 2) i trzech na zachód (Wolska, Moczydło, Księcia Janusza).
Przetarg po wakacjach
Prawdopodobnie po wakacjach zostanie ogłoszony przetarg na budowę kolejnych sześciu stacji II linii metra informował prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk.
Lejk podkreślił, że projekt budowlany dla kolejnych sześciu stacji, trzech na lewym i trzech na prawym brzegu Wisły, jest już gotowy. Dodał, że stosowną uchwałę rada miasta podjęła 26 czerwca tego roku.
- Jest skończony projekt budowlany dla tych 6 kilometrów. Jeżeli wszystkie sprawy administracyjne będą gotowe, będziemy przystępowali do ogłoszenia postępowania. Czekamy tylko na formalne możliwości - powiedział.
Siedem stacji centralnego odcinka
Póki co dobiega końca budowa centralny odcinka drugiej linii, która połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Będzie mieć siedem stacji: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński". Wykonawcą jest włosko-turecko-polskie konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki.
Według początkowych planów budowa miała zakończyć się w październiku 2013 r. Obecny termin to 30 września br. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.
wp/b
Źródło zdjęcia głównego: Tomasz Zieliński /tvnwarszawa.pl