Zamówienie obejmuje 100 fabrycznie nowych autobusów i zostało podzielone na dwie części, po 50 autobusów. Przewoźnicy ubiegający się o kontrakt będą mogli składać oferty tylko na jedną z nich.
Jak informuje ZTM, autobusy mają być wyposażone w klimatyzację, monitoring, biletomaty, system zapowiadania przystanków, ekrany LCD z informacją pasażerską, tapicerkę o warszawskim wzorze, a także łączność alarmową, systemy lokalizacyjne oraz systemy liczenia pasażerów.
12 kwietnia otwarcie ofert
Przy wyborze ofert, poza cenami za wozokilometr, nacisk zostanie położony na kryteria ekologiczne. Oferenci otrzymają dodatkowe punkty za zaproponowanie autobusów z alternatywnymi źródłami napędu.
ZTM wprowadził również szczególne wymagania dotyczące kierowców. Muszą znać topografię stolicy, układ komunikacyjny, a także znać przepisy porządkowe i taryfowe. Przyszli pracownicy mają zostać zatrudnieni na podstawie umowy o pracę oraz wykazać się znajomością języka polskiego. Dodatkowo, dla najlepszych kierowców za ponadprzeciętną punktualność, niezawodność oraz brak innych uchybień przewidziane są nagrody.
Otwarcie ofert odbędzie się 12 kwietnia. Pierwsza z umów, na 50 autobusów będzie zawarta na okres od 1 grudnia 2016 do listopada 2024. Druga będzie obowiązywała od początku stycznia 2017 do końca 2024.
Pod koniec zeszłego roku ZTM podpisał umowę z firmą Mobilis na obsługę setki nowych autobusów na najbliższe 8 lat.
ło/r