Wojewoda mazowiecki wydał pozwolenie na budowę stacji C16 o roboczej nazwie "Szwedzka" na wschodnim odcinku II linii metra. – Mamy już komplet decyzji. Jutro podpisujemy umowę z wykonawcą i możemy rozpoczynać pracę – mówi Bartosz Milczarczyk, rzecznik urzędu miasta.
– W tym tygodniu wydaliśmy już 5 pozwoleń dotyczących budowy II linii metra na odcinku Dworzec Wileński – Bródno. W czwartek po południu wojewoda wydał ostatnie pozwolenie, na budowę stacji C16 – potwierdza Joanna Bereda z zespołu prasowego urzędu województwa.
Decyzja dotyczy stacji Szwedzka. – To było ostatnie pozwolenie, na które czekaliśmy. Mamy już komplet decyzji dotyczących wschodniego odcinka, w kierunku Targówka. Możemy podpisywać umowę z wykonawcą i rozpoczynać pracę – mówi rzecznik ratusza Bartosz Milczarczyk.
O pozwoleniu wojewody poinformowała również prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz na Twitterze:
Ostatnie pozwolenie na wschodni odcinek metra wydane. Jutro podpisujemy kontrakt na budowę części II linii w kierunku Targówka #Warszawa.— Hanna Gronkiewicz (@hannagw) marzec 10, 2016
W piątek podpisanie umowy
Umowa na budowę północno-wschodniego odcinka zostanie podpisana w piątek o godzinie 13.00 w urzędzie dzielnicy na Targówku. W konferencji udział weźmie prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz, przedstawiciel firmy Astaldi – Francesco Paolo Scaglione i przedstawiciele Metra Warszawskiego – Jerzy Lejk i Dariusz Kostaniak.
Pierwsze pozwolenia dotyczące wschodniego odcinka II linii metra wojewoda wydał w lutym. Dotyczyły stacji i wentylatorni na Targówku. W ostatni wtorek Zdzisław Sipiera poinformował o kolejnych sześciu decyzjach.
"Miasto Stołeczne Warszawa może rozpocząć prace budowlane, które zgodnie z projektem obejmują m.in.: budowę stacji nr C17 o roboczej nazwie Targówek, przebudowę stacji Dworzec Wileński, budowę dwóch wentylatorni, tuneli oraz infrastruktury technicznej (torów odstawczych, wejść, wind, klatek schodowych itp.)" – informowano w komunikacie prasowym.
II linia gotowa w 2019
Wykonawcy na budowę II linii zostali wybrani pod koniec października. Zadanie podzielone zostało na dwa odcinki, tzw. 3+3. Pierwszy z nich dotyczy budowy trzech stacji i tunelu na zachód, w głąb Woli. Tutaj wybrano ofertę tureckiego Gülermak. Odcinek wschodni, w stronę Targówka, ma budować włoskie Astaldi, z którą w piątek zostaje podpisana umowa.
Cała II linia metra wraz z nowymi sześcioma stacjami będzie miała długość ponad 13,5 km. Jak zapowiadały władze miasta podczas ogłoszenia przetargu, pierwszy przejazd wstępnie planowany jest na początek 2019 roku. Wiceprezydent Wojciechowicz zapewniał, że na razie nie ma informacji o opóźnianiach. Wszystko zależy jednak od daty podpisania umowy i ewentualnej procedury odwoławczej.
kw
Źródło zdjęcia głównego: Leszek Szymański / PAP