Stacja Nowy Świat-Uniwersytet przygotowuje się na przyjęcie tarczy TBM. Powstaje tam właśnie "fałszywy tunel", który dodatkowo uszczelni drążony tunel z korpusem stacji.
Ta najgłębsza stacja centralnego odcinka drugiej linii metra ma już pęłną płytę fundamentową. Na najniższej kondygnacji zbudowane są specjalne podłoża w kształcie kołyski, które w przyszłości przyjmą "Annę" i "Marię".
Budowowniczowie metra pracują obecnie przy budowie tzw. false tunnel ("fałszywy tunel"). Stanowi on dodatkowe uszczelnienie miejsca połączenia tunelu z korpusem stacji.
Na wyższym poziomie przygotowywana jest instalacja oświetleniowa stacji. Wylano także pierwsze partie chudego betonu pod wyjście w kierunku ul. Kubusia Puchatka.
"Anna" czeka w wentylatorni
22 marca budowniczowie metra rozpoczęli akcję przenoszenia tarczy TBM z szybu demontażowego A13 do wentylatorni szlakowej V11. Kilkudniowa operacja zakończyła się sukcesem i teraz "Anna" czeka na ponowne uruchomienie. Trwa właśnie instalacja zaplecza technicznego.
Po zakończeniu prac tarcza rozpocznie drążenie tunelu w stronę Pragi.
W środę byliśmy z kamerą w wentylatorni.
Zobacz jak wygląda wentylatornia i tarcza "Anna".
Z wizytą w wentylatorni
Anna gotowa do pracy
Prace rozpoczęły także dwie tarcze TBM na Pradze - Krystyna i Elizabetta.
Tarcza Elisabetta ruszyła dopiero kilkanaście dni temu. Krystyna (kiedyś Wisła I-red.) wykonała już ponad 120 metrów tunelu.
Początkowo tarcze miały wyruszyć ze stacji Centrum Nauki Kopernik (roboczo nazywanej - Powiśle). Plany pokrzyżowała sierpniowa awaria i zalanie części budowanej stacji.
II linia metra
Centralny odcinek II linii metra ma mieć siedem stacji i połączyć lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Oficjalna data zakończenia inwestycji to 2014 r. Jest opóźnienie. Czytaj więcej na ten temat.
ss/par
Źródło zdjęcia głównego: AGP Metro Polska