Dość prowizorki. Wydłużą trambuspas w al. Solidarności

Prowizorka przy placu Wileńskim
Źródło: Artur Węgrzynowicz, tvnwarszawa.pl
Tramwaje Warszawskie wyremontują wreszcie al. Solidarności przy placu Wileńskim. Podobnie jak na wcześniejszym odcinku torowiskiem mają jeździć także autobusy. Zanim tak się jednak stanie, czeka nas trzy miesiące utrudnień.

Prowizoryczny przystanek tramwajowy, żółte oznaczenie na jezdni, plastikowe bariery. Rok po otwarciu II linii metra w Al. Solidarności na odcinku między Jagiellońską a Targową wciąż rządzi prowizorka. Remont tego fragmentu ulicy miał ruszyć rok temu. Dlaczego tak się nie stało?

- Projekt został przygotowany jednak ze względu na fakt, iż wykonanie robót wymagało zamknięcia ruchu tramwajowego w rejonie pl. Wileńskiego, nie dostaliśmy zgody na prowadzenie robót w tym terminie. W związku z czym realizacja została przełożona. Umowa z wykonawcą została podpisana w 2014 roku – informuje Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Zrezygnowali z bramownicy

Wspomniany projekt został zmieniony, m.in. z uwagi na ponad stuletnie drzewo, które rośnie obok przystanku w stronę centrum, obok cerkwi.

Kosztem dębu i chodnika miał tu powstać dodatkowy pas do skrętu w prawo, w Jagiellońską. Ostatecznie tramwajarze odstąpili od tego pomysłu. Nową jezdnię uznali za zbędą, dlatego drzewo ocaleje.

Urzędnicy poszli po rozum do głowy także w kwestii wielkiej bramownicy ze znakami rozprowadzającymi ruch, która miała stanąć tuż obok zabytkowego budynku Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława IV.

– Bramownicy nie będzie. Uznaliśmy, że wystarczą znaki z boku jezdni – mówi Karolina Gałecka, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.

Będzie dłuższy trambuspas

Prace mają ruszyć 30 kwietnia tego roku i potrwać do końca lipca 2016. Na te trzy miesiące ruch tramwajowy na remontowanym fragmencie zostanie wyłączony. Zakres robót jest szeroki.

- Modernizacja zakłada przebudowę całego układu drogowego na odcinku Targowa – Jagiellońska, w tym m.in: przebudowę torowiska tramwajowego (wykonane zostanie torowisko w konstrukcji bezpodsypkowej z zabudową z betonu fakturowanego), sieci trakcyjnej, peronów przystankowych (dostosowanie do nowoczesnego taboru tramwajowego – wydłużenie i podwyższenie), układu drogowego i budową ścieżek rowerowych – wylicza Powałka.

Beton między torami oznacza, że z torowiska będą mogły korzystać także autobusy, jak to z powodzeniem dzieje się na dalszym odcinku: między Jagiellońską a placem Bankowym.

Piotr Bakalarski

Czytaj także: