Warszawskie Metro prowadzi dziennik budowy wschodniego odcinka podziemnej kolejki. Możemy się z niego dowiedzieć jak idą prace. Zobacz zdjęcia z placu budowy trzech stacji.
Pierwsze odwierty, zburzone kamienice czy rozbiórka bazarku. Na początku maja rozpoczęły się utrudnienia związane z budową metra na Targówku. Najpierw urzędnicy zamknęli ulice i wyznaczyli objazdy, teraz chwalą się pierwszymi efektami.
- Musimy usunąć lub przebudować instalacje elektryczne, kanalizacyjne czy wodociągowe, które kolidują z budową. Odgrodziliśmy już miejsca pracy i wyznaczyliśmy objazdy - tłumaczy Mateusz Witczyński, rzecznik Astaldi.
Targówek
W miejscu gdzie zlokalizowana będzie stacja Targówek już na początku maja wprowadzono tymczasową organizację ruchu. Na potrzeby monitoringu placu budowy rozpoczęto montaż urządzeń potrzebnych do pomiaru emisji hałasu i drgań.
Szwedzka
Praca wre również na przyszłej stacji Szwedzka. Tam wyburzono kamienicę przy ul. Strzeleckiej, a jej elementy zostaną wykorzystane w podczas dalszych prac. W tym miejscu ustawiono kontenery i doprowadzono media niezbędne do dalszych etapów budowy. Rozpoczęto też prace związane z usuwaniem kolidujących instalacji. Również w tym miejscu na kierowców czekają utrudnienia w ruchu.
Trocka
Pracownicy budowy ogrodzili już teren budowy i zaplecza. W miejscu prac została wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Rozpoczęto też wykopy pod przebudowę sieci cieplnej, kanalizacji, wody i gazu. Robotnicy rozbierają też bazarek.
3 km podziemnej trasy
W kierunku wschodnim, z Dworca Wileńskiego, powstanie ok. 3 km odcinek trasy. Na Pradze techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada i to stąd pociągi metra pojadą dalej na Targówek. Stacja Szwedzka będzie ulokowana pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej, pomiędzy budynkiem Strzelecka 46 a Zajezdnią Autobusową MZA Stalowa. Kolejna stacja, Targówek, wybudowana zostanie pod skrzyżowaniem ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego.
"Po północnej stronie ul. M. Ossowskiego, pod terenem zieleni, znajdować się będzie łączący się ze stacją jednokondygnacyjny, podziemny obiekt komory rozjazdów. Całość będzie miała niemal 300 m długości. I wreszcie największy obiekt tego odcinka II linii metra – stacja Trocka i wraz z torami odstawczymi, wszystko razem o długości 450 m. Zlokalizowana jest wzdłuż ul. Pratulińskiej - pod skrzyżowaniem ulic Pratulińskiej i Trockiej, a także wzdłuż planowanej ulicy na przedłużeniu ul. Pratulińskiej" - czytamy w komunikacie urzędu miasta.
HANNA GRONKIEWICZ WALTZ O ROZPOCZĘCIU PRAC NA TARGÓWKU
kz
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie