Użytkownicy aplikacji Warszawa 19115 doczekali się właśnie dużej aktualizacji, zarówno w urządzeniach z system iOS, jak z Androidem.
Co nowego?
Teraz do zgłoszenia można dodać nie jedno, a nawet trzy zdjęcia. Z pierwszego z nich aplikacja sama pobierze lokalizację.
Możemy też zobaczyć na mapie, gdzie są zgłoszone w tej chwili problemy. Tu jednak jest spory niedosyt - widzimy tylko kategorię zdarzenia, a nie jego opis, nie można więc sprawdzić, czy ktoś nie zgłosił tego, co nam rzuciło się w oczy.
Nową funkcją są dodatkowe powiadomienie np. o wydarzeniach kulturalnych, z podziałem na dzielnice.
- Są też powiadomienia o sytuacjach nadzwyczajnych, żeby można było dowiedzieć się na przykład, że z jakiegoś powodu są utrudnienia - wyjaśnił tvnwarszawa.pl Jarosław Jóźwiak, wiceprezydent Warszawy.
Parkowanie nie dość ważne
A jednak aplikacja pozostawia niedosyt. Wciąż nie ma bowiem kategorii, o którą upominało się wielu warszawiaków - nieprawidłowego parkowania (można je zgłosić tylko, jak "inne" zdarzenie, bez pewności, że Straż Miejska się nim zajmie). W rozmowie z jednym z naszych dziennikarzy Jarosław Jóźwiak mówił kilka miesięcy temu, że taka kategoria pojawi się w nowej wersji.
- Nowe funkcjonalności są na razie w fazie testów. Aplikacja ma być gotowa w pełni w ciągu 2-3 tygodni – odpowiada dziś Jóźwiak. I zapewnia, że wersja z parkowaniem jest w przygotowaniu.
OD REDAKCJI: Po naszej publikacji kategoria "drogi" została uzupełniona o pozycję "źle zaparkowane samochody".
ARCHIWALNA WYPOWIEDŹ PREZYDENT MIASTA O CENTRUM KONTAKTU Z MIESZKAŃCAMI:
ran/r
Hanna Gronkiewicz-Waltz o Centrum Kontaktu z Mieszkańcami
Źródło zdjęcia głównego: Urząd Miasta