Zgodnie z umową na stołeczne ulice wyjedzie 610 przegubowych pojazdów 18-metrowych oraz 190 autobusów o długościach 12 i 10 metrów. Wartość tego kontraktu to 8 447 716 800 złotych. - Dzisiejszy wiek taboru nie jest zły, ale walczymy, żeby najstarsze egzemplarze zniknęły ze stołecznych ulic - powiedział podczas konferencji prasowej Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
- W ostatnich latach spółce MZA udało się wymienić ponad 1000 autobusów. Wszystko robimy po to, aby jak najszybciej wycofać zużyte i wyeksploatowane autobusy. Proces inwestycyjny musi potrwać. Na pewno będziemy się w tym zakresie wspierać - dodała Katarzyna Strzegowska wicedyrektor ZTM.
Dane z pojazdów
Niskopodłogowe pojazdy wyposażone będą w klimatyzację, system monitoringu, automaty biletowe i szereg ułatwień dla osób niepełnosprawnych.
Każdy z autobusów będzie w czasie rzeczywistym wysyłał dane dotyczące prędkości pojazdu, funkcjonowania klimatyzacji i bieżącej temperatury panującej w kabinie pasażerskiej. Ponadto ZTM będzie mógł sprawdzić, ile osób jest w pojeździe.
Dzięki temu pojazdy mają być efektywniej wykorzystywane na poszczególnych liniach. Jak zapowiada ZTM, zwiększy się też niezawodność, punktualność i komfort podróżowania.
Jednolity strój dla kierowców
Miejskiej spółce postawiono również wymagania dotyczące kierowców. Zgodnie z zapisami umowy, kierowcy muszą znać język polski przynajmniej na poziomie średnio zaawansowanym, układ komunikacyjny oraz topografię Warszawy i okolic, a także przepisy porządkowe i taryfowe.
Będzie ich również obowiązywał jednolity strój firmowy.
md/b/jb