7 firm zgłosiło się do przetargu na zakup 45 tramwajów dla Warszawy. Pojazdy mają być dwukierunkowe i niskopodłogowe. Szacunkowa wartość zamówienia to 470 mln zł
Składy dwukierunkowe nie muszą korzystać z pętli tramwajowej, co w przypadku prowadzenia prac torowych będzie umożliwiało dojazd tuż do odcinka remontowanego, a potem tramwaj będzie mógł zmienić kierunek jazdy.
W każdym z 45 tramwajów mają być zamontowane dwa automaty biletowe oraz monitoring obejmujący kabinę motorniczego, całe wnętrze wagonu, oraz część zewnętrzną przy drzwiach wejściowych. Wagony mają być niskopodłogowe i dwukierunkowe.
Tramwaje będą wyposażone w dwie kabiny motorniczego i drzwi po obu stronach wagonów.
200 osób w tramwaju
Nowe wagony będą miały system zapowiedzi głosowych oraz monitory LCD dostosowane do wyświetlania reklam. Tramwaje będą miały maksymalnie 32,5 m. długości i będą mogły przewozić co najmniej 200 osób w tym 28 na miejscach siedzących.
Dwa z zamówionych tramwajów zostaną dodatkowo dostosowane do potrzeb nauki jazdy. Będzie tam zainstalowany specjalny fotel dla instruktora nauki jazdy wraz z przyciskiem do hamowania awaryjnego pojazdu.
Rozpoczęcie dostaw planowane jest 15 miesięcy po podpisaniu umowy, co znaczy, że na ulicach powinny się pojawić w drugiej połowie przyszłego roku. Szacunkowa wartość zamówienia to 450 mln złotych ( z zamówieniem uzupełniającym 470 mln zł)
Do przetargu zgłosili się:
STADLER Pankow GmbH ŠKODA TRANSPOTATION a.s. SOLARIS Bus & Coach S.A. NEWAG S.A. i KONCAR Elektricna Vozila D.D. (konsorcjum Wykonawców)Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES S.A. (Hiszpania) MODERTRANS POZNAŃ Sp. z o.o.
band//ec
Źródło zdjęcia głównego: Maciej Wężyk/tvnwarszawa.pl