Czujki, które są montowane w jezdni tunelu, mają za zadanie wykonać pomiary odkształceń płyty dennej. – Na podstawie danych odkształceń płyty dennej, specjaliści z Politechniki Warszawskiej będą mogli sprawdzić, czy wypełnienie konstrukcji pod tunelem zostało wykonane poprawnie – precyzuje Karolina Gałecka z Zarządu Dróg Miejskich.
Następnie zostanie położona nawierzchnia. Obecna została zniszczona wskutek wstrzykiwania mieszanek wzmacniających jezdnię tunelu.
Wykonawca budowy II linii metra obiecuje, że tunelem kierowcy pojadą na przełomie czerwca i lipca. Prezydent Warszawy deklaruje, że chciałaby szybszego otwarcia, do końca czerwca.
Awaria na budowie metra
W nocy z 13 na 14 sierpnia 2012 r. na budowie stacji II linii metra Powiśle doszło do awarii. Stacja została zalana, woda wymyła m.in. grunt pod tunelem Wisłostrady. Ruch w tunelu został zamknięty. Wprowadzono objazdy dla kierowców.
Łukasz Wieczorek/bf//mz