Na razie druga linia warszawskiego metra ma 7 stacji. W maju rozpoczęło się wiercenie tunelu odcinka wschodnio-północnego, który połączy przystanek Dworzec Wileński z przystankiem Trocka.
230 tys. metrów sześciennych
Hanna Gronkiewicz-Waltz mówiąc o ostatniej i największej w tym etapie budowy metra stacji Trocka zapewniała, że jej budowa zostanie zakończona w 2019 roku.
Z kolei prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk powiedział, że maszyna Maria, która pracuje w tunelu, drążyła też odcinek centralny drugiej linii metra. Za kilka tygodni pracę rozpocznie maszyna Anna.
- Liczymy na to, że średnio będziemy drążyli około 10 metrów bieżących na dobę, co przekłada się na około 10 miesięcy pracy. Ten odcinek, chcemy skończyć po 38 miesiącach (od podpisania umowy, czyli od początku 2016 roku - red.), a więc mniej więcej w marcu - kwietniu 2019 roku - precyzowała wiceprezydent stolicy Renata Kaznowska.
Stacja Trocka będzie miała część pasażerską i technologiczną. - Łączna kubatura pod ziemią, to około 230 tysięcy metrów sześciennych - stwierdził Lejk. Przyrównał stację do Błękitnego Wieżowca w Warszawie, który liczy 150 tysięcy m sześciennych. - Przedsięwzięcie jest ogromne - ocenił.
Relacja w Internecie
Postęp w wierceniu tunelu będzie można śledzić na stronie internetowej metra. - Przewidujemy, że raz w tygodniu będziemy pokazywali postęp, jaki został dokonany od startu - zapowiedział Lejk. W każdy piątek na stronie mają pojawiać się informacje, gdzie znajduje się tarcza wiercąca tunel.
Druga linia metra ma mieć 23 km długości i 21 stacji. Ratusz planuje dokończenie budowy całej II linii do 2023 r.
PAP/kz/pm