Już od 1 maja na ulice wyjadą kolejne autobusy napędzane energią elektryczną. Pozwolą na to dwie nowe ładowarki: na Chomiczówce i Szczęśliwicach.
Po stolicy jeździ coraz więcej autobusów nisko i zero emisyjnych - chwali się Warszawski Transport Publiczny. I zapowiada, że od 1 maja do grona zelektryfikowanych dołączą linie 116, 175 i 180, a autobusy 128 nie będą musiały jechać do zajezdni, by doładować baterie. "Tego dnia rozpoczną pracę kolejne dwie ładowarki – pierwszą z nich Miejskie Zakłady Autobusowe zainstalowały na pętli Chomiczówka, a drugą na Szczęśliwicach" - wskazuje WTP.
Flota elektryków zwiększyła się do 160
Zapewnia też, że rozkłady jazdy zostały przygotowane w taki sposób, by pojazdy miały czas na uzupełnienie energii. "Autobusy linii 116 i 180 zrobią to na swojej pętli, a 128 i 175 podzielą się ładowarką ze Szczęśliwic. Obie linie kończą trasę na pl. Piłsudskiego. Tu pojazdy zamienią się numerami - autobus, który wcześniej jeździł jako 175, pojedzie na ładowanie na Szczęśliwice jako 128, a dotychczasowe 128, z pełnymi bateriami, skieruje się na lotnisko z numerem 175 na wyświetlaczu. Dzięki temu wszystkie kursy będą z pasażerami, a wozy nie zrobią pustych przebiegów" - zapewnia WTP.
W grudniu ubiegłego roku do Warszawy dotarły ostatnie ze 130 elektrycznych autobusów marki Solaris Urbino 18 kupionych przez Miejskie Zakłady Autobusowe. Dzięki temu flota elektrycznych pojazdów MZA zwiększyła się do 160. Jak wylicza WTP, rośnie też liczba ładowarek. Urządzenia działają już na pętlach Spartańska, Konwiktorska i Esperanto.
"Elektryki są ciche i nie emitują spalin, co pomaga dbać o jakość powietrza w Warszawie, a przez to i o komfort życia mieszkańców. W ramach WTP są wykorzystywane przede wszystkim na Trakcie Królewskim, czyli w centrum miasta, w rejonie historycznej zabudowy. Ale nie tylko – MZA wysyłają wolne elektryki także na trasy obsługiwane przez autobusy spalinowe" - podsumowuje WTP.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: WTP